Cobra Cai tar samhällsfarorna på allvar

Vi tog oss fram genom det ekebyiska mörkret för att samhället ska kunna kunna ta vara på den friheten Cobra Cai bjuder på. Det råder en fuktig och lite kvav vind som slickade asfalten som sakta men säkert nötts cigarrettaskegrått och reflekterade den dåligt underhållna gatubelysningningen, som Bjuvs Kommun skitit fullkomligt i - i månader, ganska generöst. Wilmas bestämda, men lite trippande steg, söker av farorna och jag siktar in känsliga "spots" med min solskarpa ficklampa. Inget märkvärdigt händer och det enda vi hittar är en välsmiskad spankingstick utanför Delikatessbageriet.


Bildtext: Märk väl hur Wilma "snärjer" bevismaterialet med sitt koppel

Det blev som sagt en lugn kväll, förutom killen som stod på en container inne på Delikatessbageriets område som stressade upp mig lite, så ni kan sova lugnt Ekeby.

Dock när ni ser denna utstyrsel, då är det jag som ställer frågorna... (se nedan Cobra Cais uniform)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0