Någon som blir sugen?

Japp! Jag är en gud i köket och det skäms jag inte att berätta. Tyvärr är man kanske ganska bra på att äta upp det jag trollar fram, men det är som det är med det. Förra tisdagen kollade jag på TV och satte i mig följande som jag snurrat ihop...


Skäggbiff...eh Sjömansbiff (ej sjömansgryta) som jag skar i mindre bitar...


...och brynte i olivolja och margarin på ganska hög värme...


...detta kryddade jag med medelhavskryddor, grovsalt, svartpeppar och vitpeppar...


...och blandade i en sötsur sås och lät det puttra för att få köttet lite tuggvänligare...

Till detta bakade jag potatis med färsk dill, grovsalt, grillkrydda och lite andra hemliga ingredienser...

...och det färdiga resultatet ser ni nedan:

...och har man bakad potatis så måste man ha ett kryddsmör och det kommer här:

Färsk vitlök, Rosépeppar, grönpeppar, lite socker och grovsalt...

...i detta smör (Milda extrasaltat) pressar jag i färsk citronsaft och river citronskal över och det är snorgott!

Sen steker jag lite lök och svamp...


Sen avnjuter jag detta ensam framför min TV...



Nå? Vad tycker ni om min kokkonst?

Kommentarer
Postat av: Broström

Ser inte dumt ut! Fortsätt med dina "recept". Det ger god inspiration till en annan som oxå är ett ess i köket!;) Men inspiration är aldrig fel i vardagens tristess!

2008-10-06 @ 12:46:39
Postat av: Marie Nilsson

Ser ut att smaka mumma slurp

2008-10-08 @ 06:02:31
Postat av: Milli

Jag blev ju inte ALLS hungrig nu här mitt i natten... Ser niiiiiiiiice ut!

2008-10-18 @ 03:10:09
URL: http://milliandersson.blogspot

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0