Snattarsugen

Igår var jag på shoppingtur i Bjuv för att handla lite mat inför helgen. När jag taktiskt valde ut "rätt" kassa så visade det sig att det blev helt jäkla fel. Framför mig stod två helt utslagna individer med klara tecken på missbruksproblem. De skulle betala med ett skrynkligt tillgodokvitto och det var världen klabb. Kärringen kunde inte räkna vad 352 minus 290 blev och även kassörskan hade problem. Till slut hade de 16 spänn över och hon skulle givetvis handla upp allt och blev inskickad i affären av gubben (han stod i en äcklig HIF-mössa) för att ta ett choklad. Hon kom tillbaka med chokladglass...

Så när det väl blev min tur skulle kassörskan (hon har inte alla årorna i vattnet och har ett utseende inte ens en mamma kan försvara) börja klabba och talade om för mig att det inte gick för sig att bara ta extradelarna till kvällstidningarna. Efter MÅNGA om och men fattade hon och det var när jag vänligt berättade att hon satt och höll Kvällsposten i handen. Nåväl... Hon kunde inte släppa det där med extradelarna och berättade att "i den affären hon jobbat innan" så hade de ALDRIG sålt extradelarna utan huvudtidningen. När hon berättade i vilken affär det var hon jobbat i så kunde jag inte hålla truten och sa:
- Ja det var väl för väl att de la ner den kommunistbutiken! (det var en Konsumaffär hon jobbat i...)
Kassörskan blev väldigt tyst och märkbart sur. Jag talade om för henne att jag brukade köpa ENBART extradelarna i denna affären annars, men tillade:
- Ja det är ju när de ordinarie kassörskorna jobbar...
Sen var det inte så mycket kallprat mer...

När jag stod och packade ner mina varor så såg jag först hur tre ungar höll på att riva affären och tänkte för mig själv att vissa familjer kanske hade mått bra av att INTE skaffa barn. Hur kan man låta sina ungar hålla på att gapa och stimma så mycket? Lås in ungjävlarna i en jordkällare tills de blir lite lugna eller lämna dem ifrån er till andra vuxna som kan hantera ungar. Det skulle fan varit lag att alla skulle lämplighetstestas som föräldrar innan man blir det...

I alla fall... Bakom denna zoofamilj stod konstaplarna Pling och Pinglan och det var en syn kan jag lova. "Pinglan" kan väl ha varit 25-28 år och var väldigt snygg. Först tänkte jag be om hennes nummer, men insåg hur korkat eller rent ut sagt pinsamt det kunnat bli, och sen kom jag på en bättre idé: Om jag hade gått in igen och snattat ett choklad så hade man kanske blivit nerbrottad av denna snygga polishona, men återigen kom jag på bättre (?) tankar. Det hade blivit ett sådant komplicerat förhållande om hon skulle hälsat på mig i fängelset och jag hade inte gjort mig på polisfesterna som dömd chokladtjuv...Men tanken kittlar än: Oj vad det hade smakat med ett nysnattat Plopp...

Kommentarer
Postat av: Lena

"De skulle betala med ett skrynkligt tillgodokvitto och det var världen klabb"
Vill vara påpeka - världens ska det nog vara va?
Att ett s kan göra Så mycket haha

2008-03-16 @ 00:20:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0