Ett år imorgon...

Tog ett stort beslut ifjol vid denna tiden, ett beslut som vände hela min tillvaro upp och ner. Ensamheten värkte och tystnaden och tomheten höll på att göra mig direkt galen. Det finns saker som jag inte ens erkänner för mig själv och det finns saker som inte borde hänt eller inte på det viset i alla fall. Wilma är en sak som har hänt och händer hela tiden. I ett år har hon kissat på mitt golv, bitit mig i armarna och, ja, varit helt underbar.

Hon var sist ut i kullen och minst. Hon kom till en annan familj eller kärring först som hade en Rottweiler som inte accepterade henne så de lämnade tillbaka henne. Samma dag tog jag beslutet att skaffa hund. Först "fanns inga" tikar utan bara två hanar, men så kom ju Wilma dit (hon hette Trixie då) igen och jag satte mig i bilen och körde till Klippan. Hon var den som sprang fram till mig först och valet var glasklart: Henne ska jag ha! Och: Hon är här ännu!

image184

Här äter hon frukost i hennes egen stol. Mackor med tre sorters pålägg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0