Att fika med Wilma

Jag skulle käka några smörgåsar innan idag och då får man automatiskt bre minst tre extra buttergooses. Wilma ska ju också fika. Så har det varit med alla våra hundar - dom ska också ha och vara med överallt. Noir åt upp en hel ost. Fanny skulle ha det finaste pålägget på nybakta thekakor. Morris skulle man skära bort skalkarna åt. Och nu är det denna apan som ska vara med och fika. Men hon har inte det lätt: Idag fick hon ingen ost! Jag vägrade att öppna förpackningen bara för att hon skulle få Billinge, som är hennes favoritost, på sin ena macka. Hon fick min själ hålla tillgodo med falukorv och kokt saltrulle när jag serverade smörgåsarna uppskurna i fyrkanter i hennes favoritstol.

image154

image155

Tur man fostrar henne stenhårt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0