Min syster är kriminell - en brottsling...

Min syster fyller 24 år på onsdag och det väljer hon att fira i en annan stat. Hon flyr landet och hoppas att rättvisan är mildare mot henne söderöver. Sällan! De vet hur man tar tag i kriminaliteten på kontinenten. Väskorna är packade, pengarna är växlade och morsan får ta Nitromex (kärlvidgande läkemedel) både retroaktivt och i förebyggande syfte.

Vad är brottet då? Jo det ska jag tala om: Fortkörning! Jag har bara väntat på detta. Hon har en bil av sportmodell, ett hiskeligt humör och lite otur om jag ska vara snäll. Dock så kanske hon slutar reta mig för min lite försiktiga bilkörning som inte resulterat i några böter.
- Du kör ju i 80 km/h på motorvägen Björn! Ska de bötfälla dig blir det för att du kör för sakta, har hon sagt vid upprepande tillfällen sedan hon fått körkort.
Det är fullt möjligt att jag inte trycker lika hårt på gasen som min syster och därför kan verka lite passiv i trafiken, men det är bara en synvilla. Jag litar inte på någon annan än mig själv i trafiken. Min f.d. sambo sa så här en gång:
- Du kan få köra när vi har semester för då kan vi i värsta fall ta in på något hotell om vi inte kommer fram i tid.
Tja vad säger man? Jag vill tro att jag ligger steget före i trafiken och visar hellre hänsyn och ödmjukhet (nu är jag präktig) för mina medtrafikanter, än ger dem fingret och överröstar radion - i deras bilar! Till och från jobb är jag ett riktigt hatobjekt för alla som kör på väg 110 mellan Ekeby och Billesholm. Det går inte fort och det kan jag förklara med att jag inte vaknar förrän efter kotrollplatsen nedanför Jägarbacken. Jag vet att jag alltid kommer sent och om det då är fem eller tio minuter så spelar det mig ingen större roll. Hellre att jag kommer fram än jag ligger i gropen.

När jag tänker på hur det ser ut i min familj så är det faktiskt så att jag är den ende som aldrig blivit bötfälld i trafiken. Bara det kommer man långt med! Men: Sen är jag den ende i familjen som inte är "gaddad" heller... Fegis? Kanske...

Grattis i förskott Isa. Tror du får pengar i år va? Haha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0