Tur den inte gav sig på Wilma, eller synd rättare sagt...

Läser om en pytonorm som käkat upp en hund i Australien och undrar hur det gått till egentligen?

"Pytonormen hade sen en tid tillbaka visat intresse för familjens hund.

- Familjen som ägde hunden hade till och med sett ormen i hundens säng, vilket är ett tecken på att den var ute efter hunden, säger Douglas."

Eh? Orm i sängen? Kanske daggmask hemma hos mig och den håller sig väl gömd, men ormar? Nej! Undrar hur det ser ut att ha en 50-kilos pytonorm lös bland barn och hundar? Är man riktigt klok då? Folk som har ormar och spindlar är ett släkte för sig och jag har aldrig fattat vad det ger att ha en fem meter lång ormjävel som bara vill strypa en och sen lägga sig och gassa i solen när den tryckt i sig (inte jag då kanske...) en för en stunds matsmältning. För mig räcker det med en hund som biter mig ibland och som jag är lite avvaktande (jag vill inte skriva att jag är rädd för henne...) inför. Visst: Hon attackerar mig ibland, men jag tror inte hon vill ta död på mig. Hade jag haft en orm i huset hade den garanterat rymt eller blivit hundmat...

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article1930563.ab


Kommentarer
Postat av: Hallå!??

Ehhh... var står det att ormen var ett husdjur?? Ormen var vild. Det är bra du läser artiklarna..

2008-02-28 @ 11:36:17
Postat av: Jeppsson!!!

Eh? Om man hade sett ormen i hundens säng vid ett flertal tillfällen så kanske man kan anta att den "bodde" hos dem, eller? Jag tycker att jag både läser och förstår artiklarna, men hur är det med dig?

2008-02-29 @ 11:58:10
URL: http://jepzon17.blogg.se
Postat av: Jag igen

Jodå det är alldeles utmärkt med mig. Jag trodde det var uppenbart att om man nu tvunget ska skriva en blogg om något kanske man ska kolla upp grejen först - så man inte framstår som någon som är ute och reser... varför inte gå till källan?? hoppas du inte tror att Aftonbladet är källan...

Ett sista försök ska jag ge dig så du kommer in i gänorna på hur saker och ting verkligen gick till... istället för att dra en massa tramsiga slutsatser som sedan slutar med att folk kallar oss (inte nödvändigtvis dig men en hel del andra) ormägare och reptilentusiatster störda i huvudet mm.. osv.

Lycka till!! (du KAN läsa engelska va??)

http://www.cairns.com.au/article/2008/02/28/1811_local-news.html

2008-02-29 @ 14:35:44
Postat av: Jeppsson!!!

Tyck vad du vill om mig. Jag gillar inte ormar och sån skit. Man är inte frisk i skallen när man har ormar. Slut!

2008-02-29 @ 17:12:49
URL: http://jepzon17.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0