Nu ska jag låsa ner syrran i källaren!

Vilken jäkla chock jag fick på min lunch idag: En postanställd kommer in till mig, ber mig ta emot ett par paket och sen får jag reda på att han tycker syrran är skitsnygg!

- Jaså här kommer du med paket. Jaja. Jag har hela släkten på posten. Morsan jobbar i Bjuv och syrran i Landskrona.
- I Landskrona? Där jobbar en skitsnygg fjälla. Ganska kort. Jag vågar aldrig titta på henne ordentligt.
- Jaså? det är inte Isabelle väl?
Killen blir stel och skruvar på sig.
- Eh...jooo, men säg nu inget till henne eller så. Hennes kille jobbar ju också där.
- Ja det vet jag. Men han ska snart in i spjället för misshandel och dråpförsök. En kille hade tittat för länge på syrran tyckte han och tog saken i egna händer... Usch vilken röra det blev! Men han ska ju sitta inne i minst två år så då kan du slå till på syrran!
- Eh, nej nej nej... hon hette nog inte Isabelle, alltså hon jag tyckte var snygg. Isabelle? Jag är ju högbög... Nej det var det inte Isabelle alltså, sa postaren och såg livrädd ut när han lämnade mitt kontor och sedan med en rivstart körde härifrån...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0