Kökskunskap och kockskola: Hövding i köket...

Tar mig friheten och visar upp min talang: Matlagning!

image97

Fräser rödlök, steker bacon och har min bassås med soltorkade tomater, feta ost (tror inte det är sär skrivning?) redo vid sidan om på svag värme...

image98

...börjar vela om jag ska steka lite oxfilé istället och smälla ihop en ädelostsås till den, men ångrar mig och fortsätter med min pastasås...

image99

...står och funderar på hur länge Andreas Lundstedt i Alcazar har haft rövpest eller ett Magic Johnson-kast: HIV som ofta leder till Ashål I Dåligt Skick (A.I.D.S) när jag skinkar i baconet i den krämiga såsen...

image100

...och när man ändå är inne (?) och funderar på killar som gillar killar så kommer man osökt in på flådd korv och lite purjolök och det är något som min vän inne på Tools, Leif Persson-Barda (Jean-Pierres gamla flamma) gillar: Flådd flase...

image101

...och för att få ett härligt tuggmotstånd så tar jag och bryner Polens nationalrätt som ofta odlas i grenen på deras sloty-girls : Svamp!...

image102

...när jag rör ner allt i såsen så hackar jag i lite svensk trädgårdslandsdildo, morot, för att sedan tälja lite...

image103

...ost (obs: ej flensost eller kukmjäll som Kenneth E kallar det för) för den krämiga smakens skull...

image104

...och nej: Detta är inte frukten av ett par upplösta getingkalsonger (gula fram och bruna bak...) utan det är helt enkelt buljongtärningar, olivolja och salt i vatten som ska smaksätta min fullkornspasta tillsammans med...

image105

...lite mer trädgårdslandsdildo...(det liknar "Lillis" och Markus potatisvatten i hemkunskapen, eller hur...)...

image106

...och här börjar jag och min mage (nej jag är ingen ko utan det ser bara ut som jag har åtta magar, men det är bara en...) bli översugna...(jag äger allt på bilden utom skålen, men den verkar inte vara saknad, så jag tror den stannar här...)...

image107

...och här är resultatet! Gott som attans!

Kommentarer
Postat av: fredrik

äntligen är du tillbaks!

2008-02-20 @ 08:46:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0