Stackars djur vid 12-slaget

Inatt är det många hundar och katter som bryter ihop och jag lider med dem. Dessa bomber som skrämmer skiten av djuren borde man sticka upp i avfyrarnas rumpor och tända på för att få dem att känna lite härlig hjärnstress. Partydödare? Troligen, men i och med att vi har haft en hund som var så otroligt rädd för smällare att hon låg under sängen och skakade i flera veckor så vet man hur det är.

Nu är Wilma inte rädd för smällarna och det är ju en befrielse för mig. Dock skäller hon och blir arg på raketerna så det gäller att vara med henne hela tiden. Ifjol tog jag ut henne vid tolvslaget så hon fick vara nära (nåja) när det smällde och det gjorde henne bara gott, men när hon ville in så gick vi in direkt. 

Jag tycker det är så förbannat synd om alla djur som mår dåligt över fyrverkerier och jag är så otroligt sur på de som håller på att smälla i flera dagar. Att man smäller vid tolvslaget köper jag rakt av, men övrig tid kan man väl hålla sig, eller? Personligen köper jag inga raketer längre och det var MÅNGA år sedan jag slängde pengarna på sådan skit. Visst kan det vara fint att titta på, men då finns det så många andra som är kapitalstarka och som bränner av större och dyrare än vad jag hade köpt.

Så till alla er pisshuvud som inte kan hålla er till att smälla vid tolvslaget: Hoppas ni smäller fingrarna av er och kanske fångar en raket med  ögonhålan.

Gott Nytt År på er, ja redan nu...


Kommentarer
Postat av: Emma Nilsson

(Om sms:et inte kommer fram ikväll, de gör de ju aldrig) Gott Nytt År till dig o Wilma...o resten av Skåne!=)Nu ska jag binda fast katten vid köksbordet...hoppas du får en bra kväll!!

2008-12-31 @ 15:51:17
URL: http://goodliving.webblogg.se/
Postat av: Broström

Gott nytt på dig oxå Jalla!



O du, nu kan du ju läsa lite onödigt vetande på min halvkassa blogg oxå! www.boltis.se



Höres!

2008-12-31 @ 16:24:22
URL: http://www.boltis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0