Som en djupfryst köttbulle...

*Brrrrrrrrrrrrrr* Fy fan vad kallt det är ute! Var precis ute och nere (det ni...) för att sätta i gång lite pyromangodis så jag och Wilma inte ska frysa ihjäl och då hittade jag ett julkort i min upptejpade (?) postlåda (ska fixa det!!!). Blev lite fundersam när jag läste att inte mindre än sex namn önskade mig och Wilma God Jul och Gott Nytt år. När mina ögon tinat upp så kunde jag skönja ett namn jag kände igen och sen förstod jag: Det var "innesäljardirektören" med sin familj som haft mig i tankarna. Jag blev jätteglad!

Sen kom jag och tänka på hur kass jag är med att skicka julkort och om jag inte minns helt fel så var det ca 24 år sedan jag skrev ett senast. Vi hade själv gjort julkort i klassen och något girigt företag tryckte våra motiv (jag hade målat eller kladdat fram en mörkblå ljusstake...) så det blev "riktiga" julkort som vi sedan sålde för att kunna åka till Ven när vi skulle sluta tredje klass. När jag tänker efter lite till så är det nog bra att jag inte skickar julkort för då hade det kunnat bli hur-som-helst... Kommer ihåg (ja dagen efter) när jag skrev vykort när jag var i Österrike och fick stryka över nästan all text med en stor svart tuschpenna dagen efter. Den gången var det inte pga motiven utan att jag upptäckt Jägermeister och Malibu-rom med apelsinnektar...


Tack för julkortet K-man med familj!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0