Nyårsaftonbloggning...

Har precis kollat på "småkronornas" vinst över Ryssland och det var en kanonmatch. Så ska ju Rögle spela! Nu inväntar jag bara att alla ska börja skjuta raketer som fan. Wilma är redan tosig och värre lär det ju bli. Men om hon skäller för mycket tar jag bilen och kör en runda, ja med henne givetvis.

Visst är det inte den ultimata nyårsaftonen, men man har ett ansvar om man har djur och det ansvaret tar jag gladeligen. Men det går ju ingen nöd på mig direkt: Fin och god trerätters innan och bra på tv. Det enda jag saknar lite är smaken av Bacardi Gold/Coca Cola, men det går ju lika bra med lite rumstempererad Pepsi... ;-)

Sedan är ju det här med nyårslöfte. Jo jag har ett par faktiskt. Det är ju det här med att käka sundare och träna mer, men vem fan lovar inte det. Snusningen då? Nej jag tror jag fortsätter med det. Jag gillar det för mycket för att sluta. De viktigaste "löftena" behåller jag för mig själv (utom det där med träning och bättre mat) för vem har rätt att tycka att jag varit för vek om jag inte klarar det.

Egentligen är det inte löften utan mer att jag ska tänka mer positivt. Nu tror ni att jag slagit huvudet, men det är faktiskt så jag ska göra. Sätta upp små mål och klara dem. På så vis lurar (motiverar) jag mig själv och får mer och bättre självförtroende. För tro inte att jag sitter med ett super-ego och tycker jag är Gud. Men jag ska bli bättre på allt (hoppas jag)... :-)

Ha ett Gott Nytt År alla läsare av denna blogg

Nu börjar det smälla som fan här...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0