När jul-Hitler inspekterar...

Idag skulle jag egentligen klätt min gran, men tyvärr har jag inte hunnit detta. Nu är jag livrädd för vad som ska hända mig. Det är som så här att min syster är en jul-Hitler och kommer ut till Ekeby för att se till att jag julpyntar ordentligt. Jag klarade mig i går eftersom hon hade fullt sjå att ställa i ordning i morsans lägenhet inför onsdagens firande.



Först var vi och hämtade denna gran och efter lite avkvistning och pyntning så blev resultatet så här:



...och det får man väl säga blev jättefint! Hon hann också med att inventera alla tomtarna och det var en hel del som skulle avsynas...



...och Wilma var sur eftersom hon inte fick "leka" med tygtomtarna. Hon är stenhård jul-Hitler...


Bildtext: Wilma är jätteledsen över hur sträng Isabelle är mot henne...

Men med facit i hand så är hon duktig på att pynta - ja Isa alltså...

Kommentarer
Postat av: Nissen

är det julsköldpaddor som man skymtar vid tomtarna

2008-12-22 @ 07:11:28
Postat av: Jeppsson

Exakt! De härstammar från Nordpolen och brukar ta sig ett järn med Rulle, ja Rudolf, innan han ska ut med tomten.

2008-12-22 @ 12:21:08
URL: http://jepzon17.blogg.se/
Postat av: Tomten

Kul att se att du är en hängiven julfantast Jeppsson!

"det går att lära en gammal hund sitta"

GOD JUL! Ses om 24 timmar

2008-12-23 @ 11:53:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0