Kör inte bil om du är blind (sluta blogga om du är ordblind)

Jag har väldigt svårt att ta folk på allvar som pratar bebisspråk i vuxenålder med varandra och det är likadant med bloggare som är urusla på att skriva och stava. Det känns som om det är ok att låta blinda köra bil eller utföra kirurgi - jo faktiskt känns det så - när man låter vem som helst blogga. Ibland måste man inse sin begränsning och vara lite självkritisk när man håller på med sin hobby. Ok! Visst! Kör på! Blogga ni era jäkla analfabeter, men gör det i ett Worddokument på en dator som aldrig ska kopplas upp på internet. Snälla?

Nu handlar det inte om personer som har några flestavingra eller sä rskrivningar utan om dem som är korkade när det gäller att skriva. Ja: Jag skriver att de (ni) är korkade - för det är precis vad de (ni) är. Ta mig t ex: Jag är totalt pantad när det gäller bilar, utvecklingsstörd när det gäller filformat på filmer i datorn och en katastrof om man ska gå in på ordningssinne. Jag kommer aldrig att bli någon mekaniker hos Ferrari. Inte heller någon IT-guru på något mediabolag. Aldrig någonsin att man kommer att anställa mig som dekoratör eller arbetsledare för ett städbolag. Men jag har insett mina begränsningar och håller mig ifrån sådana saker.

När jag spelade fotboll och innebandy så hände det ofta att jag var fruktansvärt irriterad på någon värdelös lagkamrat. Det spelar ingen roll hur roligt man tycker något är om man förstör för tjugo stycken andra. Man måste inse att man inte ska hålla på med saker man inte kan eller inte har talang för. Om jag vet med mig att jag inte kan sjunga så ställer jag mig ju inte på en scen eller går med i en kör. Nej då sjunger man i duschen eller nere i källaren när ingen kan höra en.

Kanske jag tog detta lite långt och inser (motvilligt) att det är frivilligt att läsa andras bloggar, men jag kan inte förstå varför de fortsätter att skriva när de suger så!

(eventuella stavfel, särskrivningar eller andra språkliga fel skylls på nacken och...huvudet)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0