Ge mig arsenik...

Kan vi inte ställa in denna julen - snälla? Dagen känns som ett lååååångt tandläkarbesök och oron sprider sig i kroppen och finfördelas just överallt. Jag kan inte sätta fingret på vad det är som gör allt så jobbigt med julafton. Dock är det ju inte folket man träffar som gör dagen så nervös för det är ju bara de i min familj, ja Isa, mamma, pappa, Mona och Sven-Erik och det är ju roligt att träffa dessa.

Troligen är det julångest över hur duktiga alla andra är och vilka resurser de lägger ner på denna dagen. Jag har varken obegränsat med pengar eller tid så därför tycker jag att det inte blir så mycket som jag kan känna mig duktig över. Det kan också vara det att jag inte är hemma utan det alltid är en massa körande och flängande. Men men...

Det brukar bli bra till slut och jag kan lova er att jag enbart kommer att ta och dra nyktra andetag denna julafton. Varför? Jag är av den uppfattningen att man inte behöver dricka en droppe bara för det råkar vara den 24/12. Tror faktiskt att många barn och "andra hälfter" håller med mig...

God Jul i alla fall på er alla


Kommentarer
Postat av: Emma Nilsson

Gog Jul på dig Grinchen!! Skiter i va du säger, en god jul SKA du ha iaf! Du MÅSTE njuta....NU! Well...gör du de? Nu? NU då?;)

2008-12-24 @ 13:54:59
URL: http://goodliving.webblogg.se/
Postat av: Emma Nilsson

How aboute....nu???

2008-12-24 @ 13:55:20
URL: http://goodliving.webblogg.se/
Postat av: Jeppsson!!!

Japp! God Jul!

2008-12-24 @ 16:53:12
URL: http://jepzon17.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0