Ett päron till farsa firar jul i Ekeby...

Jag har en kusin som är lika gammal som mig och vi började umgås när han kom hem från BB (jag är tre månader äldre än honom) typ. Vi lekte alltid tillsammans, gick på TBV, lekis och hela grundskolan i samma klass och nu jobbar vi sedan 2001 på samma jobb. Huset han bor i har varit hans farmor och farfars och dom var grannar med min mormor och morfar (men det är inte på den sidan vi är släkt) och det har gått en röd tråd genom våra liv känns det som. Nu umgås vi ju inte lika frekvent längre, men det är han jag får ringa om jag behöver hjälp med bilen, sota skorstenen eller något annat som jag inte fattar. Men men...

Nu är det så att han, Daniel, är en kopia av Clark W Griswold a.k.a "Ett päron till farsa" (dock är han inte lika klantig, det är nog mer jag som fått det...) och han har sett till att de överväger att slå på Barsebäck igen. Han har pyntat sitt hus och garage med julbelysning och utökar det varje år med någon ny kreation. Idag har han fått upp fjolårets nyhet, tomten, som är på väg upp till sängkammaren för att kanske ge hans sambo, Madde, en liten julklapp? När jag påpekar detta, ja att han fått upp tomten, så kontrar han med:
- Jag är inte klar än. Det kommer mer saker, var så säker.


Bildtext: Tomtefan ville inte hänga stilla när jag tog bilden...

Det värsta med hans pyntande är att det drar så pass mycket ström och drar vi igång Barsebäck så lär "dansken" inte vänta på att sundet fryser utan tar bron istället...Huga...



Sätter han upp renar i trädgården då kommer jag att bryta ihop - var så säkra...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0