Oansvariga svin till människor

Jag brukar kolla hundar på blocket.se, men egentligen gör det mig så ledsen och förbannad. Hur många är där inte som säljer sin hund när den är ett par månader eller knappt året. Alltid är det hastig påflugen allergi eller "ändrade" (hem)förhållanden som gör att man inte kan ha kvar sin hund. För mig är detta ofattbart och det visar bara hur oansvariga människor är. Mitt hjärta brister när jag ser djur far illa och det många gånger jag önskat att avlivningssprutorna som ibland används i onödan borde använts på ägarna av djuret istället.

Visst: Jag har fått höra många gånger att "våra" djur har det för bra och är bortskämda och jag kan hålla med om att det går till överdrift ibland med allt daltande. Men jag är uppväxt med att man ska vara snäll med djur och våra djur har behandlats som en familjemedlem som ska ha det bra. När jag skriver "våra" djur så menar jag hundarna och katterna vi haft och givetvis Wilma. Trots att min mor säger att hon inte har någon hund längre så är ju Wilma hennes också. Lika så med min syster. Hon är Wilmas favorit och för mig så känns det inte som Wilma är "min" hund utan vår.

Jag tycket att om man bestämmer sig för att skaffa hund så har man den för alltid om den inte blir knäpp och börjar bli opålitlig. Många tycks tro att djur är leksaker som man kan ge till barn och som kärlekspressenter. Många människor är idioter. I alla fall de som säljer sitt djur när det inte är roligt att gå ut med dem längre. Dom borde skjutas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0