Migrändag

Vaknade vid 4-tiden i morse och hade jätteont i huvudet och mådde illa. Tog en migräntablett och försökte somna om. Tror ni at det gick? Icke. Vid 6-tiden hade jag flyttat från övervåningen till ett mer strategiskt läge till toaletten på nedervåningen. Jag kunde knappt se när jag smsade min chef att jag var dålig och Wilma undrade nog vem jag kallade på nere i toalettstolen när jag ofrivilligt var som en wc-anka.

Många gånger är jag gnällig, men när jag har migrän är det faktiskt synd om mig på riktigt. Ta en ordentlig baksmälla (ta en av mina) och gångra det med tio så är det nog i närheten. Allt ljus är FÖR ljust. Allt varmt är för varmt. Allting är kass. Värken går i från ryggen upp i det heligaste huvudet och hjärnan är en flipperboll som tiltas mot skallbenet. Gallsmaken i munnen gör dig än mer spyfärdig än du redan är och minsta försök till uppstötning gör dig svimmfärdig av smärta. Så känns migrän för mig.

Nu är det bättre, men ännu inte bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0