Koppelkoppleri och "Nästa gång skjuter jag hundjävlen"

Under det år jag haft min hund, Wilma, så har hon kostat mig en liten förmögenhet. En stor kostnad har varit Flexikoppel. Jag skulle gärna haft "vanligt" koppel, men när hon är hos min mor så ska det vara Flexi "så hon kan springa". Efter en hel del haverier och smitningar så fick jag återigen köra och köpa koppel. Denna gång velade jag inte utan tog ett rejält som ska palla en massa drag och slit.
- Nästa gång får du prova på någon cirkus, upplyste de mig med i affären. De har för tigrar och lejon hahahaha.
- Nästa gång skjuter jag hundjävlen, sa jag och kassörskan blev stel, rädd och väldigt obekväm.

Sen blev det bara att packa ner sakerna och köra hem. Javisst ja! Kassörskan frågade inte om kvittot sen och jag hörde vad hon sa till familjen bakom mig:
"Hörde ni vad han sa? Han skulle skjuta sin hund om den stack en gång till." Tror jag kan upplysa kassörskan så här i efterhand att Wilma nog kommer att ha det bra, här hos mig...

image196

Dessa är avverkade så jag fick köpa ett nytt:

image197

Nästa gång blir det en kätting...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0