Varning på byn: Patrulleringsdags - igen!

Inom kort får slöddret se upp i Ekeby då jag ska ut och patruller gator och torg i vår idylliska by. Kommer att operera lite "ånderkovver" ikväll och har fått ett par heta tips om både det ena och det andra. Ryktet går att det slarvas med cykelhjälmsanvändning bland de vuxna och jag ska minsann visa att jag är karl nog för "tvångsbekläda" huvuden på folk över 18 år. Detta är en hjärtefråga för mig och jag känner verkligen mitt kall. Huvudet kan man inte skydda nog för mycket, sa man när man hade tappat mig i stengolvet för tionde gången med en toppluva som skydd. Kolla på mig: Jag har inte tagit nån skada inte...

Inte omöjligt att jag medbringar ett anteckningsblock extra samt en "hemlig" ficklampa också. Tycker att det har blivit lite slappt på senaste tiden och folk har faktiskt hört av sig och vill se lite auktoitet på Ekebys trafikerade leder. Jag har hörsammat era böner...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0