Utan tarmsköljning: Minus två kilo...(2 kg)

För exakt en vecka sedan startade jag upp eller om mitt liv igen och då var det bäst att tänka på hjärtat med hjärnan. Jag har ett problem: Jag är inte tillräckligt lång för min vikt och därför har jag börjat hos en professionell dietist som jag gått hos innan. Den gången gick jag ner 40 kg (jo det är faktiskt sant) på ett år och 2 dagar och denna dietist är helgrym.

Nej: Jag utsätts inte för tarmsköljning. Inte heller svält. Tar inte amfetamin. Det jag gör är att jag rör mig samt inte åker på "rullsafari" (när man åker och köper kebabrullar, gärna i limo eller taxi...) med "T-rex". Jag har satt upp ett inre mål och är fokuserad och taggad. Jag har Reductil (receptbelagt bantningspiller) till mitt förfogande, men jag väntar lite med dem. Därför: Jo därför, ska jag ta ut min hund och gå en lång runda nu. Hon måste få fälla något byte för att ta igen allt blod som kommer från hennes bakdel pga löpet och jag har "spottat" en galt hon kan få sätta tänderna i... Själv hade jag uppskattat ha en "sugga" vid min sida när jag spatserar med mina pannlampor, reflexvästar, varningsjacka och ficklampor i högsta hugg...

Se upp "buset" i Ekeby för nu gör jag och Wilma kvällen lite lugnare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0