Utan pengar på kortet

Var hemma på förmiddagen idag eftersom jag haft migrän i nästan ett helt dygn. Bestämde mig ändå för att köra till jobb, men jag var tvungen att käka innan. Kommer ner i köket och hittar inget ätbart. Fick köra till affären för att inhandla proviant och här ska jag erkänna min lathet: Jag chansade på att jag skulle ha pengar på mitt kort. Orkade inte starta datorn och kolla om jag behövde flytta över lite stålar och det misstaget fick jag lida för - big time! Står i kön och lyckade ju få KK. "Köp medges ej" Fan! Det går ALDRIG att prata bort om man får det meddelandet - aldrig! Tur i oturen så hade jag 150:- i cash och på displayen stod det 178:-. Drog ett djupt andetag och:
- Vi gör så här: Ta dessa och så tar vi resten på kortet, sa jag och kände hur alla tittade, eller stirrade, på mig.
Tiden det tog innan "Köp godkänt" dök upp kändes som två år. Dock spelar det mindre roll egentligen när KK står i kassan för hon vet inte om det är sommar eller vinter, men det är ju pinsamt när det finns folk med IQ längre bak i kön.

Vad lärde jag mig av detta? Här ska jag egentligen skriva att jag ska kolla mina saldo som min kusin. Han har sparat alla uttagslappar minuten spottat ut sedan han fick sitt första minuten. Men: Jag lär mig aldrig och får stå som Tiffany i HippHipp och hoppas och skrika: YES!, när det finns pengar på kortet...

Kommentarer
Postat av: Läsare

Slut på kontot ! klapp klapp
( Hipp, Hipp)

2007-10-23 @ 18:49:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0