"På trappan stod en pundare" *JUST NU*

Satt och chattade med "J" när det plötsligt bankade på dörren och Wilma blev helt vansinnig. Jag gick fram till mitt sovrumsfönster och tittade ner och på trappan stod en livs levande pundare.
- Jag skulle hoppat av i Ekeby centrum, men vet inte var jag är. Kan du skjutsa mig till kyrkan?
Min första tanke var att ljuga och säga att jag hade druckit sprit, men ångrade mig och sa tvärt nej, vilket kändes bra. Men han gav sig inte.
- Jag har hundra spänn på mig och jag har så ont i mina fötter. Kan du inte köra mig?
Nu hörde jag hur Wilma höll på att riva nedanvåningen och fortsatte att neka honom. Till sist gick han, men jag ska erkänna: Hade jag inte haft "apan" där nere så hade jag väl suttit med en spruta i armen vid detta nu...

Helt seriöst: Jag har aldrig sett henne (Wilma) så vansinnig. Tror inte att jag hade gått in här om det inte var på vänlig visit.

Nu lägger jag mig! God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0