kent: En klar besvikelse - än så länge

Har lyssnat på "Tillbaka till samtiden" och om det inte låter bättre om ett par lyssningar så är detta deras klart sämsta skiva någonsin. Synthattackerna hugger mig i bröstet och det är väl bara Columbus som håller hög klass, ja kentklass.

Jag trodde man var på rätt spår när man gjorde DOJD (Du & Jag Döden) för det var typ hits rakt igenom. Och: Nej! Jag syftar inte på Vapen & Ammunition. Efter Harris avhopp (eller blev han kickad?) så pekar det inte åt rätt håll, men det är att ta i och skylla denna svaga platta på en avpoleterad kompgitarrist. Nej det är Jocke Berg som är kent och han visar ju klass i vissa låtar, Jocke Berg-klass, och det är han som ska stå till svars.

Men: Ge mig en vecka till så kan ni nog få en mer rättvis bedömning av plattan.

Kommentarer
Postat av: Läsare

Kent i alla ära. Men lyssna på Winnerbäcks nya platta, Daugava. Där har du en klockren skiva!

2007-10-16 @ 20:47:41
Postat av: Jeppsson!!!

Jag lyssnar på den nu faktiskt! Inte lika bra som "Vatten under broarna" men helt ok. Lite dyster dock, men Miss Li gör en fantastisk insats både i duetten och som körtjej.

Vem kan du då vara?

2007-10-16 @ 21:03:15
URL: http://jepzon17.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0