Ekeby: Nu närmar vi oss ghettoklass...

Ekeby - en idyll? Nja det var väl det förr om åren men nu har allt raserats och det nya blod som kommit in i byn har kanske inte varit så friskt som det borde. Jag läste att det har varit fråga om en uppgörelse med vapen och grejer mellan några familjer i byn. En äldre man hade istället för "knattingen" tagit med sig en bössa och bestämt sig för att "hälsa" på sin kompanjon. Nu hade det inte varit fråga om skottlossning eller våld - bara hot (*hrm*) och gripandet gick lugnt till. Mannen hade visst haft lite "affärer" ihop med någon ur den hotade familjen och det förklarar ju saken att man tar till gevär, eller inte.

Sedan har vi det där med ungdomarna som kör omkring på mopeder som går fortare än min bil (eller är det så att jag kör som en kärring som min syster och mor tycker). Poliser hade gjort ett tillslag på Ekeby Skola och haft en liten razzia där uppe. Man beslagtog inte mindre än sex mopeder och för min del känns det tryggt. Efter det som hände uppe i Rödeby i Blekinge så kanske man ska hålla sig jävligt passiv, men jag var med om en incident (nej: ingen vid pokerbordet Olle...) för ett par dagar sedan. Jag var ute med min skyddshund Wilma på en kvällspromenad då det kom en moped körandes (körandes och körandes: Den gick som ett oskuldsskott och då går det som en champagnekork...) och det var väl ok att bara behöva ställa sig i "sfären" av vägen. Dock kom det en moped till UTAN lykta och hade det inte varit för mina snabba ben (jag är en jävel på Quick-step som min vän Thomas från Säter lärt mig...) hade jag varit en hund fattigare och lite sjukhusvistelse rikare. Dock han jag med att säga:
- Hey! Du har ju inget ljus på din moped, skrek jag lite halvt kaxigt och ännu mer panikslaget och fick då till svar:
- Men det har ju du!
Till saken hör ju att jag på huvudet hade en pannlampa, runt armen en annan lampa och i handen en modern halogenficklampa av "värstingsort" och jag har säkert sett ut som värsta Piccadilly Circus i ungjävlarnas TV-spelsförstörda ögon. Jag var verkligen skitskraj för dessa mopedbusar och inser nu att jag är mer vuxen än jag själv vill erkänna: Jag är reflexbeklädd med varningsfärgad orange jacka och med en hel arsenal (har ingen med arsel eller anus att göra Pate...sorry) med lampor som det krävs ett mindre Barsebäck för att driva när jag går ut, i Ekeby, för att låta min vakthund, Wilma, take a shit and some pisses...

Välkomna till helgen med min förkylning, feber, öronont och halsont som glädjeämne...

Ps. Får ta ett snack med "JP" om det funkar med fiskelina i halshöjd fortfarande... Ds.

Kommentarer
Postat av: Pate

Vill se dig i pannlampa och det övriga..hehehehe

2007-10-12 @ 12:37:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0