Är fortfarande en modern man: Utnyttjar diskhoran maximalt

Just nu diskar jag. Fan vilken lycka det är med en riktig diskhora! Moralpredikningar undanbedes skarp och jag ska berätta varför. Det fanns en tid inte för så länge sedan då jag diskade i badkaret och när jag hade sambo så hände det ofta att vi fick ställa in disken i duschen. Det senare kan skyllas på renovering men det fanns diskho att tillgå om man bara bemödade sig att bära ut disken i tvättstugan. Jag gjorde det ett par gånger, men det tröttnade jag på eftersom det bara var jag som tog så friska initiativ. Nåväl: Jag har en nästkusin som är ännu värre än mig och denna historien är alldeles sann och den utspelade sig efter att han sålt sin lägenhet. Here goes:

A hade sålt sin etta till en kille och båda var nöjda med uppgörelsen. Killen som köpte lägenheten var invandrare och skulle bo i lägenheten med sin familj och han fick nog en tankeställare om hur vi beter oss som ungkarlar i Sverige. A får ett hysteriskt och aggressivt telefonsamtal några dagar efter att affären var klar:
- Halla halla? Vad har do gort idioten? Svarra! Halla halla, skreks det i A:s telefon.
- Ursäkta men vem är det och vad står på, frågade A lugnt!
- Vad du hålla på med? Spruta blod och foten fick skärvan i den. VA! VA! Varför do göra så? Svarra!
A fattade att det var killen han sålt lägenheten till och eftersom man vet vilket temprament invandrare kan ha så blev han givetvis lite rädd. Efter diverse förklaringar så fattade A vad som hade hänt!
- Aha! Nu fattar jag, sa A och fortsatte: Din fru har skurit sig i foten när hon skulle duscha? Då är det nog foten på ett champagneglas som sitter fast i avloppet. Jag tyckte väl att det var konstigt för alla glas var hela när jag skulle diska dem efter nyårsafton.
- Va menar do? Halla halla?
- Jo din fru har skurit sig på ett trasigt champagneglas i badkaret och i och med att duschen är precis ovanför avloppet så står man ju där när man duschar. Vilken tur jag har haft!
- Tor? Do! Min fro skriker och blodet är i hela baddrummen. Jag ska ge dig for tor, sa killen väldigt upphetsad.
- Ja jag kan bara be om ursäkt, men jag har inte satt dit det med flit. Det måste ha gått sönder när jag diskade, sa A.
- Va helvete koracs! Do diska i baddkaret? Idioten!
- Ja men jag hade ju sparat disken sedan nyårsafton och nu innan jag sålde lägenheten till dig var jag tvungen att diska upp och städa lite.
- Va do säga? Det är sommaren no och vi bott här i nästan inga dagar och du inte duschat sen nyårsafton? Ah vilken svingris do vara! Klick!

A hörde inte av killen igen, men det kunde ju gått jäkligt galet pga lite lathet. Det roliga var att killen inte fattade att A kanske kunde duscha på jobb, efter träningen eller hos sin flickvän...

Jaja... Nu ska min prostituerade Whirlpool få sig en jävla omgång så det stänker om det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0