Köpet medges ej. Oups!

Stod nere i affären idag och då hände något väldigt pinsamt. Jag hade dragit mitt kort och slog koden när de jävligaste orden som finns kom upp på displayen: Köpet medges ej. Detta innebär ALLTID: Du har inga pengar på ditt konto. Vad gör 95 % dem det händer? Jo de ljuger och säger att det är något fel med läsaren eller på kortet. Vad gjorde jag med 7-8 st bakom mig i kön? Jo: Det verkar som jag slösat upp alla mina pengar... Men: Jag kommer om två minuter.

Jag packade ihop min mat och skämdes som en hund, men var ändå så pass ärlig och sa som det var. Sen tog jag mig hem fort som f*n och flyttade över pengar till "rätt" konto och sen ner och drog kortet igen. Ärlighet är nog det enda som gäller när en sådan här sak händer. Det är såååååå patetiskt när folk tvingar stackars kassörskor att dra kortet igen, prova manuellt och sen när de säger att de kommer snart för "chippet" eller magnetremsan bara funkar på minuten så ljuger de: ALLTID!

Men: Inte jag! :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0