Polispådrag och då vaknar nerven...

När jag kom hem efter min lilla shoppingtur i går så var "Pling & Plong" (en gammal kompis hade inte sett Pippi på länge och döpte om Kling & Klang en gång i tiden) på uppdrag i mitt kvarter. Tillsammans med en civil polisbil verkade man bedriva någon form av spaning och det kanske inte är så konstigt när det (säkerligen) bor spritlangande WT och andra skumma personer i området. Givetvis vaknade Cobra Cainerven och jag spanade likt andra kärringar bakom gardinen...


Bildtext: Vänligen notera ej röran i bakgrunden - tack!

Dock behöver jag inte gömma mig bakom en gardin eller stå som ett pensionärsäckel i titthålet utan jag konstaterade lugnt att "här är något i görningen"...



Ett tag trodde jag det var mina gamla polare som jagade mig för att jag inte hade bilbältet på, men de verkar ha fullt upp med att försöka hitta bortsprungna dvärgkaniner eller annat högprioriterat polisaspirantarbete. Jag tog mig istället tid att titta på en riktig polis, Frank Drebin, på TV400...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0