"Låt mig gå i bitar - Jag har gjort något så dåligt igen"

Egentligen speglar inte rubriken handligen på något sätt, utan det titeln från låten som fraserna är med i som är en klockren beskrivning av inägget som följer.

Efter min utflykt till Åstorp begav jag mig upp på Söderåsen för några timmars promenad. Här skulle jag egentligen skriva något så tragiskt, men vackert, om hur tystnaden och ensamheten är så skönt, men har man med en hund som min så blir det lite livligare trots döden låg för mina fötter direkt när jag hoppade ur bilen.


Bildtext: Wilma han bara ur bilen innan hon fällde en kronhjort...


Bildtext: ...och satte tänderna i den och slet den i stycken...


Bildtext: ...och slutligen pissade på kadavret för att maktdemostrera att här är jag!

Själva naturupplevelsen är otrolig uppe på Söderåsen och man mår rätt fint när man traskar runt där. Trots den spöklika ensamheten på jobb idag så var denna eftermiddag behövd för mig. Det hörs säkert tradigt och glyttigt när en man (nåja) säger sig uppskatta skogspromenader och lek med sin hund, men sådan är jag nu.


Bildtext: Norrland nära dig..."sssschhhhhuuuuuupp"

Tyvärr har jag lite problem med Wilma när vi är ute i skog och mark: Hon ska bada överallt, ja: ÖVERALLT!






Bildtext: Nu vill hon verkligen simma...

Tur för henne att vi var vid Stenbrottet så hon fick utlopp för sina drifter och behov. Jag hade aldrig vågat bada där, men Wilma och övriga i NV-Skåne har inga problem med att kasta sig i vattnet.










Bildtext: Kolla färgerna i vattnet...


Bildtext: Soltorkar...


Bildtext: Det var en gång en gång och den var grusad...

---och det där med att jag skulle gå i bitar för jag gjort något dåligt: Det är STENBROTT av kent (inbäddad nedan)...



Det var en fin eftermiddag. Riktigt vacker!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0