Telefonkö med deppmusik som sällskap

Man är rätt van med telefonköer eftersom jag ringer ganska mycket när jag jobbar, men det är fantastiskt tråkigt att bara sitta rakt upp och ner och vänta på att någon utarbetad försäkringshandläggare ska svara. Idag sitter jag och väntar på att "mitt" försäkringsbolag ska svara för jag har fått en "påminnelse av faktura". Jag hatar sånt, påminnelser, för jag är så rädd att det ska bli kravbrev etc. Jag har aldrig någonsin haft några betalningsanmärkningar och tänker inte skaffa mig några i framtiden heller. Man betalar i tid. Jag försöker alltid göra det i alla fall. Om jag är "sen" någon gång så är det pga att räkningen inte kommit hit eller att jag gjort av med den. Japp: Så slarvig kan jag vara.

Denna gång vet jag med mig att jag inte fått någon "förstafaktura" och hade jag fått det så hade den varit betald direkt för det handlar om Wilmas försäkring. När jag tecknade den så skulle de skicka ut en blankett med medgivande för autogiro, men den har heller aldrig kommit så jag undrar om allt står rätt till egentligen? Men men...


Bildtext: Klart hon måste vara ordentligt försäkrad när hon umgås med livsfarliga vänner...

Nu är det uppklarat och tanten var otroligt snäll och hjälpsam. Jag slapp t o m att dra trumfkortet när det gäller försäkringsbolag: Det räcker med att säga att man har haft tankar på att flytta alla försäkringarna till en konkurrent så går allt så smidigt...

Ja så var det det här med musiken i telefonköer. Hos mitt försäkringsbolag så föresätter de nog att man mist någon nära anhörig eller blivit drabbad på något annat sätt för det är ren sorgemusik, sådan de spelade hela dagen i radio när Anna Lindh hade mördats, man får i örat. Är man inte ledsen när man ringer så blir man det. Bättre är det på ett företag jag ringer till ibland där det är lite piggare och man direkt drar paralleller till musiken ur Boogie Nights...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0