Hundbajspåsar? Varför?

Jag har nästan aldrig hundbajspåsar med mig när jag är ute med Wilma och i 99,9 % av fallen behövs inga heller. Wilma är lite blyg, men väluppfostrad så hon gör alltid NR 2 ute i åkern eller inne i en buske.


Bildtext: Hon är som jag och vill vara i fred när hon är på "kontoret"

Tyvärr har det ju hänt missöden och därför kan jag inte gå vid "Gröningen" i Ekeby. En av de boende var så pass nyfiken och var nästan uppe i tunntarmen på Wilma och, ja det blev lite "liv"... Det hela slutade med att jag brusade upp lite och skulle trycka ner det som kom ut på Wilma i hans hals för han kunde inte vänta tills jag gått hem och hämtat en påse. Lite dumt av mig? Mycket korkat! Men han kunde faktiskt lugnat ner sig och inte varit så otrevlig från början. Detta hände i november så det var knappast risk för att någon unge skulle trampa i det och sen frågade jag hur han gjorde med sin katts avföring. Han svarade:
"- Den gör alla sina behov i lådan eller inne på min tomt!"
Tjenare! Fick god lust att göra som en riktig katthatare i Bjuv gjorde med grannkärringens katt: Han sköt den och gick ut och la den på vägen innan han hämtade tanten och sa att den blivit överkörd...

Nu är jag ju inte sådan och jag är övertygad om att katten är trevligare än ägaren...

Men: Jag erkänner: Det var mycket omoget av mig att hota honom med att han skulle få äta hundskit om han inte kunde hålla truten...

Dock: Jag har hört från fler att han är en riktig "Hitler" så han skulle ha det...

Kommentarer
Postat av: Carina Eriksson

Hej Björn! Som jag garvade när jag läste din blogg! Eftersom jag själv är stolt ägare till 2 stora hundar så känner jag till scenariot du beskriver med Wilma i november. Nu hör det kanske till saken att mina två gossar inte är lika väluppfostrade när det gäller nr 2 så jag MÅSTE ha påsar med mig. Dock har det hänt att det har bajsats mer än vanligt och då kan påsar ta slut, och det slutar ibland med att jag står som ett fån med en stor "hög" mitt på en trottoar eller precis utanför någons hus. Så himla snopet alltså! Finns det folk i närheten ber jag om att få en plastpåse, men är vi ensamma går jag iväg samtidigt som jag lovar mig själv att ta upp det när jag går förbi nästa gång. ;) Fast så finns det ju den typen som du råkade ut för, som tvunget måste påpeka något som t ex: "Tänker du plocka upp det där?" eller liknande kommentar, innan hunden ens är klar!! Då blir jag rosenrasande! "Får hundstackarn bli färdig först" "Och förresten, vad har du med det att göra?" kan jag säga då. Jag har i och för sig aldrig hotat köra ner det i halsen på någon, inte ännu, haha. Tack för en bra blogg!

2009-07-16 @ 19:05:27
URL: http://sv.netlog.com/gryphon9/
Postat av: Jeppsson!!!

Tack själv! Gubben hade nästan bajs i mustaschen, ja så noga inspekterade han Wilmas toalettbestyr...haha

2009-07-17 @ 01:25:17
URL: http://jepzon17.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0