Fastighetsskötarnas värsta maträtt...

Jag brukar koka ris till Wilma i vattnet som jag kokt hennes kött eller ben i för att hon ska få lite mer "allsidig" kost. Själv är jag ingen stor risätare, men jag har lärt mig att äta det och nu kan jag till och med gilla det till olika rätter. Dock vet jag att det finns vissa yrkesgrupper som inte gillar ris. Fastighetsskötare/vaktmästare är just en sådan yrkesgrupp som kan dra sig för att äta ris och det beror på att när det är tillräckligt varmt i ett soprum så är det lätt att det blir "pådingar" (vita larver som ser ut som ris/myrägg) då.

Så i och med att det är precis sådan säsong nu så visar jag ett foto på Wilmas middag igår...


Bildtext: Nej! Riset ligger stilla på denna bilden...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0