Snart dags att börja dricka upp skiten, eller?

Ett problem (vet inte om det är något problem egentligen?) jag har är att jag ytterst sällan dricker sprit numera. Anledningen är enkel: Jag orkar inte må så dåligt som bakfyllorna får mig att göra. Helt seriöst så vill jag dö när jag ligger där och jämrar mig samtidigt som jag kaskadkräks och har helvetisk huvudvärk. Men: När man tittar på detta så känner man sig tråkig...



...och sen kör vi "köttätarens" favoritdricka:



...han dricker bara viiiiiiiiin....

Måste bara berätta denna lilla händelse:

Min kompis "köttätaren" skulle ha dejt hemma i sin lägenhet och sprang runt som en äggasjuk höna. Alltid har han sågat folk som befattar sig med vin och som tar sig tid att blanda någon god drink. Det behöver inte vara märkvärdigare än en isbit i groggen för att han ska tala nedlåtande om ens dryckesvanor. Han ska ha "kaffegög" och det spelar ingen roll om den är varm eller kall. Därför chockades jag svårt av hans lilla ynkna förfrågan:
- Du...ehur...jo...jag skulle inte kunna få  låna ett par flaskor vin av dig?
- Va? Ska du dricka det? Är du sjuk? sa jag och var lite halvkaxig mot honom.
Rodnaden spred sig över hans ansikte och han fick krypa till korset att det kanske inte skadade om man drack något mer "romatiskt" än "kåll kaffegög" på första dejten. Sagt och gjort så skickade jag med honom vinet och eftersom jag är totalt pantad när det gäller vin så visste jag inte hur det skulle smaka, ja och det visste inte han heller.

Det roliga kom dagen efter när jag frågade hur dejten gått och hur gott vinet hade smakat...hahaha!
- Du din jävel! Det var så surt och äckligt att jag klöktes upp det mitt framför min dejt. Jag försökte en gång till men det gick fan inte att dricka. Jag fick ringa till syrran så hon kom med något annat vin som gick att dricka. Fy fan vad det smakade. Det är sista gången jag lånar vin av dig, sa han lika surt som vinet dagen innan varit.

Jag kan se detta framför mig när han skulle spela fiiiiin med viiiiin och han klöktes upp det på bordet! Det var faktiskt både roligt och lika gott åt honom....

Kommentarer
Postat av: intresserad

honom skulle jag gärna dela en rosita med

2008-09-06 @ 03:14:34
Postat av: Undrande

Vem är din kompis. han verkar riktigt spännande!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2008-09-13 @ 01:31:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0