"För dum för solglasögon ..."

I och med att jag har problem med mitt huvud (migrän, men någon hade alla gånger kommenterat det...) så borde jag använda solglasögon så mycket som möjligt. Men: Jag har aldrig varit någon solglasögonkille och när jag väl har mina "shades" på så tar jag av dem när jag pratar eller möter folk jag hälsar på. Varför? Vet inte om det har med uppfostran att göra eller något kromosomfel? Jag tycker det är oartigt att inte visa ögonen helt enkelt och det dröjde till vuxen (?) ålder innan jag kunde acceptera att man kan ha keps på sig inomhus utan att det är fel. Dock har jag fortfarande svårt för personer som har mössa på sig mitt i sommaren eller inomhus. De skulle skjutas... :-)

Nu ska jag dock ta på mig mina solglasögon och bege mig ut i skogen för "Wilmas lördagsrunda". Återstår att se om hon ska bada i bäcken idag. Hon är ju en riktig isbrytare!

Trevlig eftermiddag suckers!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0