En helt vanlig "Jeppssonkväll"

Mina dagar ser i regel likadana ut och jag tänkte dela med mig hur en kväll i mitt liv ser ut. Idag stannade jag för att handla i affären redan på vägen hem från jobb och det tillhör faktiskt ovanligheterna. I vanliga fall brukar jag handla vid 19:30, men idag tänkte jag vara lite "duktig". Bestämde mig för att ha två alternativ till middag: Ärtsoppa eller stuvade makaroner. Tar beslutet om vilket efter kisserundan med Wilma.

Kom hem och blev överfallen av min attackhund innan jag tömde diskmaskinen och fyllde den igen - innan jag lagat mat! Det ni! Gick in och tömde "pepparkakshuset" och det var en ganska jobbig upplevelse. Kändes som om man försökte backa ut två långtradare ur ett personbilsgarage. Ja det var verkligen en pärs...

Nu ska jag ta mig ner i källaren för att elda så vi får varmt och gott i vårt hus och sen blir det kisserunda med nyinförskaffad (?) lampa som Wilma ska ha i sitt halsband (tack Kaounda). På rundan ska jag gå förbi min kusin, "ett päron till farsa", och fota hans trädgårdsren. När jag kommer hem blir det matlagning, lite uppröjning och sen ska jag försöka få undan lite smutstvätt.

Får jag tid sen ska jag försöka hinna se den nya Arkiv X-filmen innan det blir ny kisserunda med efterföljande duschning.

Tja... Så ser mina kvällar ut ungefär.

Kommentarer
Postat av: Emma Nilsson

Ännu en grej jag inte vill veta om dig...snark!;)

2008-12-10 @ 18:36:37
URL: http://goodliving.webblogg.se/
Postat av: Fredriksson

Fantastikt Jeppsson. Kan du inte lägga upp mer bilder på huset som "ett päron till farsa" bor i?

2008-12-10 @ 19:26:15
Postat av: lundahl

har du inget att göra om ons kvällar så vill vi gärna ha förstärkning i dom unga mot gamla på innebandyn....

2008-12-10 @ 19:41:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0