"...but the balls is smelling much more!"

Jaså ni ska ha fyrverkerier? sa mannen bakom disken och resten är så sjukt bra att jag inte visste var jag skulle bli av och jag har fortfarande svårt att fatta att jag fick uppleva detta. För att få ihop denna historia helt så får jag spekulera och gissa lite, men det var i alla fall två killar, varav en inte kunde svenska utan försökte sig på engelska, ja mycket sämre än min engelska, men han var ändå bättre än försäljaren. Hänger ni med?

 

Jag råkade som sagt att stå ett par meter ifrån två killar som skulle köpa lite fyrverkerier och dessa var troligen släkt eller bekanta, men de hade förtvivlat svårt att kommunicera både med varandra och med försäljaren. Själv så tycker jag att det är piss med detta påfund och skulle inte få för mig att slänga pengar på det, men jag förstår att folk vill ha detta inslag på nyårsafton. Men men...

 

- Tissel, tassel... That? No no no. Bigger. Yes.

- Jaha paugar va vill ni ha då? Rediga donigar på stora stagar? Folk töcker om di där tårtejävlarna.

- Jag vill ha, vad sa du, ja förlåt jag vill ha lite av varje, sa den av killarna som kunde svenska och den andra pekade och gjorde lite fyrverkeriljud och gestikulerade och visade ett svampmoln med armarna som om han menade att de skulle ha en atombomb.

- Yes och vi tar, tisseltassel och ännu mer gestikulerande från kompisen, ja vi tar fyra av de stora rakterna och den där tårtan, sa killen och försäljaren for vigt mellan hyllorna och plockade vad killarna ville ha.

- Yes this rackets is going up in heaven, sa försäljaren och skrattade lite väl mycket och nickade mot killen som inte kunde svenska och han såg att killarna tittade på några andra pjäser och tisslade om detta och då gjorde han ett par språkväxlingar som inte är av denna värld.

- Ja de e sånna kulor som smäller som fan, sa försäljaren till killen som kunde svenska och ville vara hygglig och tog det på vad han trodde var engelska också:

- Yes the rackets is good but the balls is smelling much more!

Killarna var nog redan så nyårsväck att de märkte inte vad som hände, men det gjorde jag. Jag kippade efter andan och fick hålla mig i väggen för att inte ramla ihop. Detta var det roligaste jag har varit med om på riktigt länge och får jag minsta lilla humörsdip så försöker jag tänka på vad försäljaren sa.

 

-Yes the rackets is good but the balls is smelling much more!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0