Alla dåliga innebandygrabbar borde ALLTID gå hem - eller sluta iaf...

Det har varit en väldigt händelserik vecka och hade man velat vara en vardaglig attetion whore så hade folk kunnat frossa i både det ena och det andra när det gäller mig på Facebook. Tyvärr eller dess bättre så håller jag inne på det mest privata för annars hade det varit läge för:

Björn Jeppssons status på Facebook: "Jävla idiot! Du ska nog få ditt eget lilla helvete, men på mitt vis..." Givetvis hade jag då fiskat efter följande: "Men guben (blir svårt att skriva *gumzan* till mig...) vad har hänt? Kramen om vennen? Du vet var jag finns om du vill ventilera. Fins förr daj. STYRCKE KRAMMAR TIL DEJ."

Jag hade naturligtvis skrivit följande: "Inget jag vill ta på Face book. Ni som är mina vener vett omm dett." Hehe.

 

Nej, det har varit en vecka som haft det mesta. Efterjobbettrött. Multimiddagslagning. Läkarebesök. Värmesystemsinköp till mitt hus. Källarröjning. Ryggont. Försovning. Gått upp FÖR tidigt någon dag. Nu sitter jag och skulle egentligen stå i köket och göra en chiligryta eller ÄNNU hellre sortera skit i källaren eller på min uppfart. Klart är att jag är trött, gnällig, har ont i min rygg och borde gjort så mycket annat, men: Här är jag chef...

 

En sak som har gjort att jag fått mig en hel del skrattkramper är historien med killen som fick gå hem eftersom hans far tyckte att han var oduglig på innebandyturneringen. Haha! Hela landet kokar och det pratas i radio, visas på TV, skrivs i tidningarna och bloggare rasar över händelsen. Låt mig bara säga en sak: Detta kunde ha varit jag. Ja både som den pissdåliga innebandygrabben och pappan. Hoppas att så många som möjligt missförstår mig nu för då blir detta ÄNNU roligare.

 

Jag tror att detta bara är en skröna (jag har inte fakta och orkar inte byta sökmotor nu när jag fått in den bästa för porr och våld) och att det är en rejäl tidningsanka. Troligtvis så har det stått en övergiven kille utanför ingången och en vuxen växlat några ord i farten och lite längre fram så har den vuxne fått frågan:

- Är det din grabb? och då har han svarat:

- Ja, men han får fan gå hem för han varit så jävla värdelös på planen! (så hade jag gjort)

Kanske grabben haft lite för mycket fantasi och för få kompisar och kört en "snyftis" när den snälla farbrorn frågade varför han stod där med sin lilla klubba? Sen har det bara gått snett. Troligtvis så har det varit en vuxen som blev vald sist som ung som velat göra upp med orättvisorna en gång för alla. Jag har skrattat gott åt detta i alla fall!

 

Sen har vi den här tränaren som kört lite annorlunda taktik med lite pettingreferenser i en innebandyklubb. Herredujävlar vilken storm det blev i det vattenglaset då. Haha! Drevet går igen och man undrar om folk är medvetna om hur lagidrott funkar och bedrivs? Det är sex, sprit, mer sex, ännu mer sprit och ibland är det lite springande efter boll. Jag tycker bara det är löjligt att överreagera på detta sätt. Vill man vara petig och korrekt så låt ett par föräldrar och några representanter från klubben prata med tränaren EFTER det att man har pratat med ungarna. Sen kan man ta beslut om tillsägelse eller om man ska gå vidare utan något större väsen.

 

Ungdomsidrott är något bra och otroligt nyttigt för alla ungar. Man rör på sig samtidigt som man umgås med likasinnade och många får sina bästa kompisar genom idrotten. Som förälder så har man ett grymt ansvar, men som inte alla tar - tyvärr. Många tror att ungens träning är ett avlastningsställe, ja ett kvällsdagis man bara kan dumpa ungarna på för att få ett par timmars ledigt. Det är nästan alltid samma föräldrar som ställer upp och ofta är det ALDRIG de som klagar eller ställer till med väsen. Det är istället de andra, ja de frånvarande, som kommer dit tio minuter för att "ge tränaren" en uppsträckning för att lille Lucas-Gerald inte fått spela eller har blivit av med en pissig t-shirt. Här är till alla de som tror att deras ungars träning är dagis: Ta ert jävla ansvar och lär er lagidrottens koder!

 

Ofta är tränarna engagerade föräldrar eller eldsjälar som gör något som det tycker är roligt. De är INTE utbildade att ta hand om adhd-barn, damp-ungar eller andra som bara är störiga. Klubbarna på lägre nivåer har inte kompetens att ta hand om barn med speciella behov och hur skönt det är att få ett par tysta timmar hemma och slippa allt liv så kan man inte göra så - tyvärr. Jag vet inte hur många gånger man sett detta och man tycker så satans synd om alla. Lagkamraterna som får varje träning förstörd för tränaren får jaga ett par ungar som klättrar på ribbstolarna, slåss i omklädningsrummet, tar fram en plint när röda laget kontrar och när bägaren har runnit över så är träningen slut. Föräldrar till de jävligaste ungarna är aldrig där och ofta är de dessa ungar som står kvar utanför och vet inte om mamma eller hennes nye kille sedan i lördags kommer och hämtar...

 

En sak ska ni veta: Har ni en jävla otur så får era barn en "Viljo Nousiainen" som tränare och då hade en taktik som kallas "Petra" och innehåller ord som "hångla" varit att föredra - eller?

 

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Nu har jag läst ifatt och tackar o bockar som vanligt ;) Höll på att implodera av återhållet gapskratt när jag läste om killarna som skulle köpa fyrverkerier......hade dött om jag stått i kön :)

2012-01-18 @ 15:57:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0