Pling & Plong rensar Ekebys gator...

Min inställning till polisväsendet är ganska så sund och jag tycker att det är viktigt att varje land har en fungerande poliskår som håller ordning i samhället. Tyvärr så har jag tappat lite av förtroendet för dem då deras attityd och uppförande inte har varit bra när jag fått uppleva dem på nära håll. För ett par år sedan jagade de mig genom byn för att jag inte hade bilbältet på mig och det kostade mig 1500:- och efter det att den upplevelsen fått sjunka in så retar jag mig som fan på dessa konstaplars beteende. Tuffa, arroganta och hånfulla när de skrev ut boten och jag har hoppats få slippa se dem igen, men tyvärr...

 

När jag handlar nere på Ekebyhallen så händer det att jag parkerar ute på vägen och det stör busschaufförerna till vansinne. Ibland blockerar de vägen och gör obscena gester åt mig och andra som gör likadant, men jag tycker mest att de är fjantiga och antingen så väntar jag ut dem eller så lurar jag dem och kör mot dem och precis när de svänger för att skrämma mig eller stänga trottoaren så tar jag genvägen bakom Zoom In och detta gör dem helt psykade. Kul! Hehe! Anledningen till att jag älskar att se dem vansinniga är att de kör som idioter och uppför sig som apor. De kommer förbi trots att man parkerat på vägen och ska bara få visa lite makt, ja så mycket makt man nu har som busschaufför...

 

I alla fall så ska detta handla om hur polisen lappade en bil som hade tagit "min" parkering ute på vägen och sen stod och väntade på att få förnedra felparkeraren. Jag såg hur dessa clowner, Pling & Plong, till poliser stod utanför affären så jag fick agera lite ögontjänare och parkerade på kundparkeringen istället. När jag gick upp mot ingången såg jag samma polis som stod och hånskrattade när han skrev ut böter till mig stå och lurpassa bakom en annan bil och jag kände hur illa jag började må och hur kräksmaken spred sig i munnen på mig när minnena kom tillbaka.

- Du! Ska du också betala lika jävla mycket som han fick på andra sidan, sa Pling.

Mannen i bilen stod på trottoaren och hade rutan nervevad och svarade nervöst:

- Jag ska genast flytta på mig. Sorry.

Han hade dock fått bältet fastklämt i dörren och skulle bara öppna för att få in detta när Plong for ut och grymtade till. Killen i bilen ursäktade sig igen och körde därifrån. Pling & Plong stod som några riktiga NYPD-snutar och kände hur mäktiga de var när felparkeraren kom ut från affären. Jag ville inte missa detta så jag skulle ta en pris snus och körde ner fingrarna i en dosa som jag spottat ut gammal snus i. Helvete! Som tur var så hade jag lite papper i fickan så jag kunde torka av fingrarna samtidigt som jag fick höra Pling gå på - igen.

 

- Det blev en jävligt dyr parkering det för dig, hö - hö - hö, sa han till en helt oförstående man med en flaska alvedon i handen. Felparkeraren tog det ganska kallt och svarade med att fråga hur dyrt.

- Eh, evjebeh, ja de ble väl, började han staka sig med.

- Ok, men det betalar jag. Ha en trevlig kväll, ja du med ,sa han till Plong som stod lika handfallen och stum.

 

Själv ville jag bara påtala att de också hade parkerat uppe på trottoaren, men för en gång skull höll jag käften och gick in i affären. Men fy fan vad jag störde mig på dessa uppblåsta och otrevliga poliser. Jag förstår att folk tappar förtroende för polisen när de uppför sig som idioter. Först så lappar de en bil helt korrekt, men sen så "skrämmer" de bort en samtidigt som de själv parkerat lika fel och sen bara väntar på att få kasta lite skit på en som redan får kvällen förstörd pga böterna. Tjänstefelen stod som spön i backen.

 

Dock så ser man vilket virke det är i dessa konstaplar som får jaga felparkerare i en by som Ekeby när resten av kåren försöker få Malmö på fötter. Därför känner jag att om jag skriver att de borde få patrullera i Malmö så skjuter jag mig själv i foten så därför så tycker jag att de kan hålla sig i småbyarna och kanske vara skolpoliser istället!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag tycker poliser är assexiga och grymma, de gör ett kanonjobb!! Och du och den dära andra killen får faktiskt skylla er själva!! Kör med bälte och parkera inte fel helt enkelt så slipper du dom!! De gör sitt jobb bara, och de får parkera på lite andra regler än du och jag!! Visst kan man ha fel attityd på sitt jobb, kanske en dålig dag vad vet du?? Skiner du alltid som en sol på ditt jobb??? Vem vet, de kanske har fått ge femtio såna böter bara den dagen, till sist hade ju vem som helst tröttnat på idioter som inte kan parkera där dom ska!!! Nä tack gode gud så har vi poliser i sverige som tar hand om sånt som inte vi vanliga svenskar vågar!!!

2012-02-12 @ 20:42:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0