Våldtäkterna i tomtegrottan är föräldrarnas fel till 100 %

Dom säger att det är extremväder på ingång och folket är förtvivlade över att det inte blir någon julskyltning. Det är sådant som göder min själ för jag tycker bara att det bevisar vilken kapacitet som finns i skallarna hos folk. Vad är en julskyltning? För mig är det spetsad glögg i brevduveklubbens tombola, nitlotter, dåliga gottepåsar med mjuka apelsiner som troligen har packats av andra ungar som tagit det bästa godiset själv och fått ordentligt ont i magen. Ålarna som hänger i taket i de andra tombolorna är redan vunna (men man låter alltid priserna hänga kvar så folk ska tro att de kan vinna) och alla dessa jävla ungar som skriker, kastar tomtebloss och beter sig som apungar på LSD. Med andra ord så ligger inte julskyltningar högt på min lista över roliga saker att göra utan det är mest för sådana som inte är som jag...

 

Jag skulle egentligen släppa det här med jul och julskyltningar men jag kan inte låta bli att fundera (i ord) över hur illa det är att ljuga för barn. Troligen så tillhör det föräldrarskapet att man tidigt ska varna sina barn för fula gubbar, främlingar och alla som luktar sprit. Hur tänker man då när man lurar sina ungar att tro på tomten? Den där figuren är ju allt ett barn ska passa sig för, men ändå ska man kasta in sina ungjävlar i en mörk grotta till en full, ful och främmande gubbe som inte bara luktar sprit utan ska ha barnet i knät också.

- Oj förlåt lilla Ludde vad var det som stack upp där i tomtens byxa? Ho-ho-ho (hä-hä-hä).

- Ta en god karamell nere i tomtens håriga säck, INTE DÄR, ummmmm... Var nu snäll så ska tomten komma redan innan jul...

 

Ni ser själv, eller? I ena meningen så varnar man för fula gubbar för i nästa säga att det är ok att vara snäll mot tomten. Lite som att säga att knark är jättefarligt, men prova gärna. Undrar hur många som sitter och retar upp sig på den idioten som sitter och skriver sådan här smörja, ja och på en av årets heligaste "mysdagar" - första advent - när det ska frossas i lussebullar (lussekatter heter det faktiskt), pepparkakor (gärna sådana skitäckliga som man gjort själv och som inte alls föreställer det som formarna visar) och skitäcklig saftglögg med alldeles för hårda russin och för grovt hackad mandel. Tja? Jag vågar vägra ljusstakar och stjärnor, men vet att en jul-Hitler smyger i faggorna och kommer att styra upp detta inom kort. Troligen får jag mig en ordentlig skrapa och då lär jag väl ångra mig lite.

 

Tyvärr så måste jag erkänna att det visst är lite julstämning hemma hos mig ändå. Nej det är inte makrilldoften från mina mjukisbyxor och det är inte någon julkalender för något välgörande ändamål som någon unge prackat på mig. Nej det är julgardinen som hänger i köket. Fin va?

 

 

Ska sanningen fram så har jag glömt att plocka ner den sedan ifjol och det är ganska så pinsamt. Jag fick gliringar redan i somras och efter att jag dammade av den lite så skulle jag montera upp nya fästen och köpa en ny gardin, men: Jag glömde det. Nu sitter jag och är ganska nöjd faktiskt för jag slipper att klabba med gardin i köket i år.

Så vad har vi lärt oss av detta? Jo, släng gärna in barnen till vilt främmande och småfulla män i små grangrottor för då lär sig ungarna att det är helt ok att "mysa" med tomten. Men: Skyll er själva om det slutar med tråkigheter. Hade jag haft ungar så skulle jag inte vilja ha det på min samvete att de litar blint på mamma och pappa och kliver godtroget in till lejonen. Jag kommer ihåg att redan när vi började lekskolan så visste jag sanningen om tomten, ja och en hel del annat också, och det störde en hel del av mina lekkamraters föräldrar. Det fanns ju dem som trodde på tomten när vi började skolan och då var det ju hur kul som helst att upplysa dessa om hur det verkligen låg till. Trots min låga ålder så kommer jag ihåg hur dessa kom tillbaka efter jullovet malliga som små grodor och sa:
- Tomten finns visst det! Min pappa sa att han finns och han kom på julafton.
- Jaså? Säger han att du kom med storken också eller är du född i farstun?
- Ja det är väl klart att jag kom med storken och den kommer snart igen för jag ska få en lillebror eller lillasyster.
Givetvis så spoilade man detta också och det var troligen ganska så sura blickar på föräldrarmötena mot Jeppssons...

Är det konstigt att barn blir mobbade när de fodras med lögner om gubbar med flygande renar och storkar som kommer med småsyskonen? Mitt råd är att visa detta klipp eller i alla fall använda det som mall för att skydda era barn.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0