Uppskatta det lilla och vara glad för mindre

Vissa dagar så tar det emot att tvingas inse att man är vuxen och inte kan skita i saker utan att man får betala tillbaka det flera gånger om. Jag är en expert på att skjuta upp saker och ännu bättre på att skita i saker som man måste göra. Det är sällan jag betalar mina räkningar innan den siste i månaden och det där med att tvätta gör jag i batchar och samtidigt så får jag göra prioriteringar om vilka kläder som ska tvättas först och vilka som får vänta till nästa tvättbatch. Sen kommer vi till det där med att städa och där bör jag ligga riktigt dåligt till. Det är få som får komma in till mig när det ser som jävligast ut och det är min syster och "köttätaren" som är de enda som jag släpper så långt in på livet för jag tycker att det är väldigt personligt - faktiskt.

 

Andra dagar så kan man tycka att det är skönt att vara vuxen (äldre) för man lär sig att uppskatta små saker som man tycker är självklara när man är yngre. Denna veckan har varit en pissvecka för jag har haft stora problem med uppvärmningen av mitt hus och fick hålla på med oljefyllda element och värmefläktar. Man är helt knäckt när man inte har varmvatten och det känns som man bara vill försvinna eller flytta ner i en djungelhydda och leva på självdöda apor och bark. När jag i går fick värmen tillbaka så var det tack vare min kusin som är lika gammal som jag, men betydligt mer vuxen och ansvarstagande. Han kan det där med att fixa med pannor, brännare och klättra på tak och jag står bredvid tillsammans med hans påg som är i tioårsåldern och känner mig väldigt korkad, hjälplös men oerhört tacksam. Nu slipper jag och Wilma frysa - YES!

 

Nu ska jag vara vuxen och lägga på vinterdäcken och det är då jag börjar slingra mig och bekvämlighetsnerven börjar arbeta. Givetvis så vill jag inte gå ut i detta väder och helst så vill jag inte ligga under en bil alls för det där med bilar är något som jag hatar. Ett samtal bort så fanns det folk som gärna gör detta åt mig och jag betalar gärna för att slippa. Tyvärr så sitter jag fortfarande inne och bloggar istället för att fälla sätet i bilen och lasta in däcken. Hade jag bara kunnat ändra vädert och tvingat någon att lasta min bil så hade jag gjort det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0