Ta sitt medborgerliga ansvar

Rösta? Klart man ska om man har något i skallen. Den senaste mandatperioden har varit ganska stormig med ekonomisk härdsmälta och en massa annan skit, men det känns som någonting håller på att hända i vårt land. Jag kan inte sätta fingret direkt på det, men invandrarfientligen växer, invandringen växer, arbetslösa/skygga får det svårare, arbetslösa/skygga gnäller mer och landet skakas i sina grundvalar. Kanske är det bra, kanske är det dåligt och ingen vet egentligen.

Personligen har jag alltid röstat vänster och anledningen till detta är att jag har trott på rättvisa, solidaritet och jämlikhet samtidigt som man kommer från ren och skär arbetarklass. Har jag gjort rätt? Jag vet inte egentligen? I och med att man har haft jobb de senaste fyra åren så har man ju inte fått det sämre ekonomiskt, men hur är det med annat runt sin anställning? Jag vet inte där heller och det stör mig.

När jag vittjade min brevlåda förra veckan så hittade jag ett kuvert från SKÅNEPARTIET och det pryddes av Mona Sahlin i slöja och en massa islamfobi. Är det verkligen så jävligt i Sverige med alla invandrare? Jag vet inte egentligen, seriöst, men det jag tror och känner håller jag för mig själv för jag har vänner på båda sidor. Det lilla som jag kan säga är att jag förstår inte hur man kan gå till val med enbart en hjärtefråga: Invandringspolitiken. Idioter!

 

Kort kan jag bara säga så här:

Vänster: Ni har svikit de som ska vara era väljare och har INGEN som helst koll på vad dessa egentligen tycker om ER och ER politik. Ute på golven går knappast Mona Sahlin hem och om ni tror att de flesta arbetarna gillar vad ni står för så är ni helt fel ute, ja ni är JÄVLIGT fel ute. Ni kommer att tappa röster till Sverigedemokraterna så det stänker om det. Puckon! Hela er filosofi är förlegad och ska ni ha en chans så måste ni tvinga alla sysslolösa att rösta. Annars är ni fucked!

Höger: Alla med lite hjärna ser vad ni egentligen har i kikaren. Ni har verkligen lyckats med att dra nytta av vänsterns förfall och förvilla arbetarna till att tro att ni står på deras (vår) sida. Klyftorna ökar och istället för att göra något bra av det så kommer ni era giriga jävlar gräva många gravar, både för er själv och era offer. Ju fler ni är jävliga mot, ja ju fler kommer att hata er och det kommer att stå er jävligt dyrt. För att få en bra bild av vad ni borde göra är att ta efter Alvedonreklamen: "Är man stor och stark så måste man vara snäll." Det är en sak att städa upp, göra iordning, men att börja sparka på redan liggande individer (sjuka, gamla och arbetslösa) gör ju att folk blir livrädda för att rösta på er. Tyvärr så är vänstern redan riktigt illa ute så ni lär ro i hamn det denna gång med, men nästa gång, ja vad tror ni händer? Puckon!

Ni andra (Sverigedemokrater etc...): Ni kommer troligen att ligga precis runt 4 %-spärren. 3,9 känns jäkligt bra tippat av mig. Ni kan också komma in och eftersom det är ett demokratiskt land vi lever i så ska det bli intressant att se hur demokratiska ni är? Ni kanske gör succé? Ni kanske gör bort er ännu mer...

Jag ska ta denna veckan och försöka tänka ut hur jag ska rösta, men det känns som det är skitsamma egentligen. det enda jag vet är: Mona är ingen statsminister, Fredrik bör inte få stanna kvar och Jimmie Åkesson vill jag inte ha in.

Kommentarer
Postat av: Ola

Skånepartiet...Herslow,partiledaren bor snett över oss...Har du lyssnat på hans radiokanal?90,2.Helt sjukt!!!

2010-09-12 @ 22:08:17
Postat av: Niklas Broström

Mycket bra inlägg som vanligt mr. Jeppsson. Alltid lika trevligt att läsa.

//Niklas

2010-09-12 @ 22:13:45
URL: http://sparst.blogspot.com
Postat av: Anna

Hej tyker ditt inlägg var intressant att läsa. Att få material från Skånepartiet i brevlådan ger ett annat perspektiv från valet. Här var det nazister som ställde upp i valet 2006 men de är försvunna i år. Det du skrev om sjukförsäkringen tycker jag var klockrent. De sparkar på de som redan ligger, och det ljuger det också: "ingen blir utförsäkrad". Det är inte sant. hälsningar Anna

2010-09-15 @ 08:41:56
URL: http://www.annavikstrom.com
Postat av: Mange

Förlåt Björn, men jag var tvungen att kommentera.



>>Är det verkligen så jävligt i Sverige med alla invandrare? Jag vet inte egentligen, seriöst, men det jag tror och känner håller jag för mig själv för jag har vänner på båda sidor.<<

Jo, det är verkligen så jävligt. Om du lyfte ögonen från Aftonbladet och och såg dig omkring lite källkritiskt, så skulle du se det med egna ögon. Missförstå mig rätt, det är inte fel på alla invandrare. Det finns många som sliter som djur och som verkligen vill anpassa sig till det Svenska samhället (så länge det nu finns något som kan kallas så). Invandringen kostar, tro inget annat. Pengar trillar inte in från ingenstans alltså måste det skäras ner på annat. På detta äldreboendet skulle ju t.ex. din mamma kunna bo en dag: http://svtplay.se/v/2148276/kritik_mot_aldreboende



Det sorgliga med människor som inte engagerar sig är att dom inte fattar vad som händer förrän det händer dom själva. När deras nära och kära blir våldtagna eller misshandlade. När dom blir stämda av DO på en 50,000:- för att dom sagt något till en invandrare så han känt sig kränkt. Ord mot ord. Vem tror du får rätt?

Då går det upp ett ljus!

Hoppas att det inte är försent då.



Prova att flytta ner till Malmö eller Landskrona ett tag och se hur andra har det i Sverige idag.



Jag hade inga problem med att välja vilka jag skulle rösta på, trots att man blir sedd som något katten släpat in. Jag tar den smällen, för jag vill se en förändring.

2010-09-16 @ 20:14:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0