En av de obehagliga sanningarna

"När folk tar steget utanför sin dörr imorgon så tar de ett steg ut i utanförskapets Sverige..." Jag lovar: Typ detta kommer ni att få läsa på bloggar och i tidningar imorgon och det kommer att kryddats med: Hur kunde vi låta detta hända? Jag ska vara jävligt tydlig nedan och ni ska få den sanning som råder i Sverige 2010, men jag vill passa på att skriva att jag personligen ej gillar sanningen som jag kommer att lyfta fram, men när lögnen inte längre värmer eller skyddar så är det bättre att skriva hur det verkligen är och ser ut i vårt land och på våra arbetsplatser.

 

Det är ingen överraskning att Sverigedemokraterna tog steget in i riksdagen och folk och jag kan ojja sig/mig hur mycket som helst för detta, men nu är det så. Trots att media censurerar hur många tycker så är det verkligen så att folk hyser agg mot invandrare och kanske främst invandringspolitiken. Folk känner att det får vara nog nu och efter ett demokratiskt val (detta kommer att användas hårt) så kan inte tidningar, tv eller radio längre ljuga om att dessa människor inte finns.

 

Varför har då Sverigedemokraterna tagit sig in i riksdagen? Jo folk retar sig till döds på att städer i Sverige är fyllda med invandrare och att kriminaliteten bland utlandsfödda sägs vara mycket högre än bland "etniska" svenskar. Invandrarnas religioner och seder är inte kompatibla med en vanlig "Svensson" (sägs det) och detta gör att folket blir irriterade på att man typ "islamiserar" det svenska samhället genom att låta folk bada i burkor etc etc etc...

 

Är detta då allt? Nej! Folk tycker att det sticker i ögonen när invandrare slipper betala hos tandläkaren när de själva inte har råd att gå dit. Folk blir förbannade när det är upplopp i invandrartäta områden som Rosengård eller Ronna. Det är många olika faktorer som spelar in och när det inte blir bättre så göds missnöjet.

 

Ett bra exempel är att fråga någon med svenskt utseende vad denna har för tankar om albaner, somalier, zigenare och "araber" (dessa buntas alltid ihop). Jag kan lova att ni kommer att få genomgående negativa omdömen. Det finns en främlingsfientlighet och detta är utbrett - väldigt utbrett. Bara för folk inte har röstat på SD så innebär detta inte att de inte är rasistiska för rasismen är lika utbredd inom vänster (rödgröna) som högerblocket (Alliansen). Kort sagt: Många fler än de som röstar på SD är missnöjda med hur invandringspolitiken i Sverige skötts.

 

Hur ska man då komma till rätta med problemen? Jo låt folk få det bättre oavsett vad man heter eller hur man ser ut. Våga tala om problemen och sluta ljug och censurera om folks missnöje i media. Lyft istället fram lösningar och ifrågasätt hemmagjorda sanningar. Jag kan tyvärr inte säga att allt grundar sig i rädsla och okunskap för det är en lögn. Ingen rök utan eld och här gäller det kväva elden genom ställa krav oavsett ursprung och att låta folk få det bättre genom att ta ansvar - oavsett ursprung.


 


Att Sverigedemokraterna kom in i riksdagen är ingen katastrof utan detta kan göra att regeringspartierna MÅSTE visa moral... 

 

 

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0