Smörgåsbord uppdukat för Måns & Co... (skyttebanan klar)

Jag har haft dåligt samvete pga att jag inte gett småfåglarna mat trots jag köpt mer fröer än Weibulls handhar under ett år och har fler talgbollar liggandes än det hänger konkelbär i... Nåja. Har i alla fall precis monterat upp mitt fågelbord och fyllt det med färskt bröd, frömix och just talgbollar så småpjoddarna ska bli mätta och belåtna. Tyvärr så drar detta till sig skadedjur som katter och därför får jag väl ladda luftgeväret och sätta mig på pass. Har redan sett spår i snön som tillhör just katter så låt jakten börja...



Sen ska vi inte snacka om skatorna (inte dem...) och alikorna som kalasar och frossar som parasiter i/på detta som är avsett för småfularna. Dessa är också lovliga för prickskytte...



(jag har inget luftgevär längre och får skrämma bort de objudna gästerna med min väna röst...)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0