"Wax on - Wax off" (Ryggvaxning och tigerbalsam på pungen)

Jag är brutalt snabb (ibland) när det gäller att berätta om andras misstag här på bloggen, men jag är inte sen med att berätta om mina egna klantigheter heller. Som hela världen har fått höra så har jag problem med min rygg och detta har inneburit smärta och orörlighet. Stryk det där sista om orörlighet för det är som vanligt (så slipper ni påtala detta), men smärta och "vingabröden" då! Haha!

 

Jag har kurerat mig med olika saker och när det har varit dags för hundpromenad eller annan aktivitet som inte har innefattat internetsurfande, tv-tittande, bokläsning eller liknande så har jag "klent" tigerbalsam på det onda och detta har väl funkat ganska ok. Själv tror jag att det handlar om placeboeffekten och det är fullt möjligt att så är fallet.

 

Eftersom jag har hund så vill jag inte att hon ska få tigerbalsam på sig om jag klappar henne och givetvis för att inte drabbas av TPP (tigerbalsam på pungen) så har jag använt engångshandskar när jag har behandlat mig. Perfekt tänkt för en gång skull!

 

Så i tisdags när jag hade duschat för jag skulle lämna boet för att handla mat så skulle jag givetvis fixa till håret så jag tog fram mitt vax och smällde i detta. Sen skulle ju ryggen ha sitt också och då är det inte håret på den (jag är verkligen hårig - allvar) som jag menar utan det "onda". På med de rektala...eh...engångshandskarna och sen lite snabb massage. En snabb titt i spegeln och: Wow! Nä nu skojade jag givetvis... Jag var i alla fall klar för avfärd - trodde jag...

 

Bildtext: Det bästa av mig: Håret! :-)

När jag steg ut i min halvfärdiga hall så kändes allt hyfsat och en snabb blick i den spegeln som hänger där och... Nej jag skojar - igen...


Bildtext: Med vax i är det min själ fint som snus! :-)

Men: Jag tog av mig handskarna och kastade dem i "skrallespannen" (jag sopsorterar inte utan kastar ALLT i samma kass) och allt kändes fortfarande så bra det kunde med en bruten rygg och ett ansikte som skrämt skiten ur mig i spegeln, men något var annorlunda.

 

Först kunde jag inte sätta fingret på det, men när jag kände att det inte luktade skarpt från tigerbalsamet så drog jag med fingrarna över svanken (det hörs något va?) och det var halt, mycket halt och snart insåg jag att jag hade gjort en lightversion av det jag egentligen behöver - också: Jag hade vaxat ryggen, men med hårvax...



Bildtext: Ont i ryggen eller bara generande hårvax? Gör som Jeppsson, ja eller inte... ;-)
 

Så jag hade fortfarande "to" på ryggen och smärtan satt kvar utan lindring av tigerbalsam så det var ingen "win-win" precis... Det var bara att skrubba av vaxet och på med PM-handskarna....eh...engångshandskarna och börja om. Som så mycket annat i mitt liv så blir det ofta så här: Gör om - gör rätt...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0