När tiden stannar...

Innan idag så fick jag ett uppdrag att plocka fram ett batteri till min mors köksklocka för den hade stannat. Det är så fruktansvärt irriterande att sitta och titta upp där klockan brukar sitta och så ser man bara ett stålspik. Ok om solen hade varit framme för då kunde man snöat in totalt och skapat sig ett eget solur, men molnen låg lågt och regnet hotade hela tiden så solursgrejen la jag ner direkt.

När jag kom hem så började jag titta lite efter batterier och samtidigt så skulle jag hålla koll på min egen klocka, ja eller vad den var för jag skulle köra till husbilsmetropolen, Hyllinge, för att köpa riktiga vårrullar för de som finns att tillgå i byn duger inte. Varför de inte duger? Köttet, eller avsaknaden av köttet i dem. I alla fall så tyckte jag det var lugnt med tiden och efter ett uppdrag på det lilla kontoret så trodde jag att drabbats av något övernaturligt. Tiden hade stått stilla när jag bombat VA-nätet och lusläst gårdagens SportExpressen. Helvete vilken grej!


Bildtext: Inte den snyggaste klockan, men jag har fått kriga för den...

Tyvärr så hade mina tarmaktiviteter inte lyckats att stanna tiden utan jag hade fått samma problem som min mor. Egentligen är det inget märkvärdigt, men visst är det lite underligt att klockorna stannar nästan samtidigt?

Vårrullarna? Jo jag besökte ICA Maxi, men det är ju en bolsjevikaffär så de hade samma sortiment som byns handlare. Min besvikelse var tung och därför stod City Gross för dagens goda gärning när de hade ÄKTA vårrullar. Puh!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0