Mest för att rätt ska vara rätt...

Ibland smyger sig en "Falling down-känsla" in under huden på mig och detta hände under gårdagen när jag skulle köpa lite mat. Stort på väggen står:



Som alla kan se så marknadsför man sig med att man faktiskt har öppet till 20:00 ALLA dagar och det är ju en perfekt service (nu bor jag inte i en storstad så klockan 20:00 är nästan mitt i natten för oss här på landet) tycker jag. När jag sen kommer så pass nära så mina gråstarriga ögon kan registrera den lilla lappen som är fasttejpad på rutan så vaknar "William Foster" (killen som Michael Douglas spelar i filmen Falling Down) i mig.



Vad in i sommarsnöiga Båstad är detta? Detta är ju helt uppåt väggarna och detta måste ju belysas! Har man öppet till 20:00, ja då har man öppet till 20:00. Det är lite som "har jag gått och lagt mig så har jag gått och lagt mig", eller hur? Jag är en digital människa och det är ett eller noll så det här med att se mellan fingrarna, nej det är inte min grej.

Men: För att folk inte ska behöva vara oroliga att jag ska börja kidnappa folk, hota med gevär och annat skogstokigt så är detta mitt sätt att reagera. Hehe!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0