Att vidga sina vyer och vara i framkant...

Det är inte klokt vad jag är innovativ och öppnar dörrar för mänskligheten. Här sitter jag med en nyfunnen frukt som kallas för mango och vet inte hur man ska "öppna" den. Nu förstår jag hur andra pionjärer har känt sig då de suttit med t ex en banan och varit sugna...



Japp: Jag vågar att fråga: Hur går jag vidare nu? Hjälp!

Och: Japp! Ni får tycka att jag är kass och kass i huvudet för alla banbrytare har varit utskrattade och tänk på det när ni, ja om några år, själv sitter med en mango och skrattar för er själv och tänker: "Han den där Jeppsson må ha varit knäpp och konstig, men mango var han först med."

Ni ska inte bli förvånade om man kommer på något som ger en vatten och el in i husen! Kom ihåg var ni läste det först!

Kommentarer
Postat av: Elvis

Skär mangon på mitten tills du stöter på kärnan, som är ganska stor. Arbeta kniven runt kärnan så mangon blir tvådelad. Resten får du lista ut själv.

Avlägsna skalet och ät den som den är. Eller, smält margarin och socker i en panna(karamelisering), tärna mangon och tillsätt i pannan. Låt den få färg, utan att det bränns vid. Servera genast med en skopa vaniljglass. Fan va gott.

2010-04-06 @ 23:52:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0