Mor & Fars dag borde stoppats och ej firas

Jag menar verkligen detta med att förbjuda Mor & Fars dag och dessa dagar borde inte firas. Bitterhet? Nej nej nej! Jag har både mor och far än och tycker om båda två så det har inget med mig själv att göra. Det är för alla de som inte har en mor eller far eller kanske har blivit dåligt behandlade eller inte behandlade alls som jag tänker på. Hur kul är detta för dem? Många i deras närvaro ska visa sin dåliga fantasi och smak när de köper en slips, ett par lotter eller något annat skit (nu sätter jag mig själv i en svår situation då jag och syrran ska ut och handla till farsan sen...) och sen är det söndagsmyyyyyys för hela slanten. Själv sitter t ex en hel källarfamilj någonstans och tänker på hur far är far till alla barnen eller kanske någon dotter sitter med skyddad identitet och bara inväntar hedershämden för hon ville välja kille själv. Det är sådant man kanske ska tänka på?


Bildtext: Tänk på att killar som Josef också firas idag...

Jag är inte mycket för "helgdagar" eller andra familjeevents som måste firas. För mig spelar det ingen roll om man firar min födelsedag samma dag "man ska" eller om man firar den alls. Det viktigaste måste ju vara att man träffas NÅGON gång och det behöver ju inte vara så att man är uppklädd till tänderna och kommer med presenter. Eller? Jag har alltid hatat att det ska vara så och så för så har det alltid varit. Känns som ett tvångsmässigt beteende och med min erfarenhet så vet jag MÅNGA som lever med tvångstankar...




Kommentarer
Postat av: Mikael

Är du ett skilsmässobarn?

2009-11-08 @ 21:47:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0