Gräsklipparmannen (följetången) IV

Det blir aldrig bättre när man försöker, eller vad man nu skriver eller säger, så jag tog med mig gräsklipparexperten i familjen, min syster (hon har t o m byggt ett par ekipage), när jag skulle köpa en NY gräsklippare. Vi smög oss in på Bauhaus och tittade, men där var inga som släppte ut tillräckligt med koldioxid (jag förespråkar Global Uppvärmning) så det slutade med att jag hamnade på Jula (vad är det som händer Mr C???) - IGEN.

Jag har två krav när det gäller köp av gräsklippare:
1. Den ska spy ut koldioxid så vi får varmt och gott året om. Här är jag seriös! Ingen av de jag bryr mig om kommer att leva när Skåne är täckt med vatten och skulle någon av dem leva så får de flytta upp på Jägarebacken, eller något.
2. Jag ska slippa montera, skruva och klabba, Jag kan acceptera att skruva på hjulen och fälla upp "styret". Sen ska det bara gå av sig själv!

Efter en ordentlig besiktning och en massa hårda ord så fick jag köpa en gräsklippare på Jula för min syster. Hon var egentligen helt emot det, men gav med sig när hon sprang in på Familia (köpcenter). Nu har jag sådan tur att både Pate och Conny servar gräsklippare och bilar så det kommer att bli perfekt. Just denna modellen jag har köpt är Pate generalagent för så han har alltid reservdelar hemma. Kanon!

Väl framme i kassan så var det ju samma trevliga tjej som igår och syrran sa till mig direkt (detta är faktiskt allvar) att inte "hålla på". Klart, sa jag...Hehe... Väl framme så fick jag en fråga:
- Vill du gifta...eh NEJ NU BÖRJAR JAG BLI TRÖTT.
Hon sa faktiskt så här:
- Ska du ha denna för att köra över katterna du dödar med gift?
Dock så finner jag mig snabbt (fan! detta är troligen en gåva jag har på gott, men mest ont) och svarar:
- Nej nej! Denna ska jag ha och ställa ovanför kaninhål så man klipper dem direkt. Pang bom! Sen svälter resten nere i boet...
Hon bara tittade på mig och syrran utbrast:
- Ja mamma och pappa fick i alla fall en bra, ja nio år senare än den första...
Problemet är att jag tror att hon har rätt...

Men men... Kolla på detta/denna:


Bildtext: *YES* Titta på denna Martin "Krämmarstieger"!!!

För att vara lite halvstolt över mig själv så hann jag med att provköra den innan regnet kom och befriade...eh...hindrade mig...


Bildtext: Lite bättre i alla fall...

För att knyta ihop säcken innan jag beger mig in i drömmarnas värld där jag pissar i XXXXX'X glas och ... Nåja... jag har i alla fall haft fullt upp att göra sedan jag gick hem i torsdags från jobb. När man är ledig fre, lör och sön är man kung och mår som en prins. Har jag inte varit trädgården så har jag oljat in mig själ...eh... diskbänken med både träolja och mineralolja. Det har varit att gå upp 08:00 för att städa och tvätta så visst kan jag om jag bara vill och orkar. Det sista är det som styr efter Wilmas behov faktiskt. Idag har vi varit och badat med henne två gånger och varit i skogen en gång. Jaja...

Nu är det dags för...ZZZZZZZZZZzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

Och: Fan vad jag är bra - ibland...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0