Gräsklipparmannen (följetången) II

Skippar "inledningen" och går in på det här med bekämpningsmedel av ogräs (önskar slå det i vissas dricka och mat, japp...mohahaha) och det är så här att jag inte har några direkta skrupler mot att slå ut gift på marken etc. Jag odlar inget (inte frivilligt i alla fall) som jag kommer att äta i min trädgård och Wilma är inte vegan så det är bara att köra på. Som jag skrev innan så skulle jag gärna ha tag i något riktigt starkt som "tar bra" och gud vet att jag har mina krokar ute för att få tag i "ordentliga grejer".

Så igår var jag ute för att köpa lite bekämpningsmedel light och det var Jula som fick äran att ta emot mig. Först kikade jag runt bland hyllorna som de andra hemarbetarna och fann snart att många verkligen brinner för sina hem till den grad att de går upp i atomer om det "fattas ett spår", är för lång slaglängd, kan användas, men får snedsågas etc etc etc... Jag skulle även ha nylontråd till min röjsåg så jag stod och valde mellan 2,4 mm eller 2,0 mm när flera trädgårdstomtar höll konferens. Mitt i smeten stod jag och fick höra på "trådmatningsbekymmer" (japp - det har man väl råkat ut för, men inte på det sättet...) och hur "nimnt" det var med BD's. För mig är BD Broder Daniel och inte Black & Decker och det är mycket mer givande att höra på versionen av Shoreline från Sen kväll med Luuk än på dessa händiga män (som troligen lyssnar på P4 och aldrig hört talas om varken Broder Daniel eller Shoreline). Mitt i tomtekonferensen kommer tomtefar själv, en rödklädd butiksanställd, och berättar, eller mässar ordentligt om grästrimning och det var då som jag fann tillfället perfekt att ställa frågan:
- Hej! Finns det någon bra lina, gärna typ en 20-tråds stålvajer med kärna, som man kan dra i sin trimmer, eller rättare sagt röjsåg? Den ska ta bra för jag har igelkottar i buskarna och under uthuset. De jävlarna vill inte dö ordentligt när jag tar dem med krattan och under uthuset går det perfekt att kötta in röjsågen.
Tystnaden spred sig fort och det blev en ganska otäck stämning innan tomtefar tittade på mig och sa surt.
- Det är nylon eller plast och den hänger framför dig.
- Jaha, jaja, så detta är sortimentet jag har att rätta mig efter? sa jag lite intresserat.
- Ja! Och tänk på att trådmatningen funkar bättre om du använder tunnare tråd!

Jag valde tråd, log lite i smyg och begav mig ner mot kassorna för att ta roundup, "dubbelättika" och en spraydunk (?). Väl i kassan och när det var min tur frågade jag kassörskan (hon var skitsnygg btw) om de kunde garantera att dessa medel tog livet av djur upp till kategori katt. Hon tittade på mig (kändes som vi hade något där, ja i alla fall enligt "köttätaren" för jag berättade om henne och han sa: Det kommer att bli ni!) innan hon svarade eller frågade:
- Eh? Menar du att du vill ha ett medel som tar livet av katter?
Innan jag svarade var jag tvungen att titta på henne en gång till för, tja, hon var verkligen snygg.
- Ja det är korrekt uppfattat. Jag förutsätter att de tar igelkottar i alla fall och i och med att jag har sådana bekymmer med skadedjur så vill jag gärna att de tar upp till katter.
- Jaha. Mmmm. Hmmm. Men... Katter? Igelkottar? Jag förstår inte, sa hon.
- Katterna skiter överallt och de retar upp min hund. Jag har ett rent helvete med dem kan du tro. Man får ju inte skjuta dem ens på tomten heller.
- Men? Jaaaa. Men, NEJ. Är du allvarlig, för du ser allvarlig ut. I sådana fall så kan du ju köpa en "kattskrämma", sa hon vänligt, men oroligt.
- Nej jag får väl nöja mig med detta, sa jag.
- Säg att du skojar, Snälla: Säg att du inte är seriös!
Nu kunde jag ju inte vara så jävlig att säga att jag vill ta död på några katter och igelkottar. Jag har ju problem med att agna musfällor och bara tänka tanken på hur nacken pulveriseras *brrrrrrrrrrrr*.
- Ja, jo jag skojar. Men erkänn att den var bra!
- Haha (du hade rätt "köttätaren"), jo den var bra, sa hon och smittade mig med ett härligt skratt (undrar varför jag skriver så här...*hrm*)!

...fortsättning (av romansen???) följer...




*** jag gillar igelkottar också...mest som notering,,,***

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0